joi, 1 iulie 2010

Dacia Duster

Am primit în urmă cu vreo 2 zile un mail (newsletter) de la Dacia. În acest mail eram invitat să testez noul bolid fabricat de uzinele de la Mioveni.


Creatura, pentru cei care nu știu sau nu au văzut până acum, cu toate ca mă indoiesc, la ce publicitate s-a făcut, arată cam așa:

Invitația era cu atât mai tentantă cu cât în ea aprărea un link cu o prezentare //edited// http://www.dacia.ro/offroad-experience/#/offroad-experience
Și mă gândesc yo că sună foarte frumos, prezentarea e ok și întotdeauna mi-am dorit să mă dau cu o mașină pe astfel de rampe (mai ales aceea tip balansoar), și mai ales cu o mașină pe care nu am mai conduso și pe care eram curios s-o conduc.
Stabilesc cu fratemiu că mergem azi s-o vedem, mă duc să-l iau din Băneasa, printr-o mare furtună (eram fericit când vedeam că plouă, gândindu-mă: las' să plouă de abia nu vine poporu' să se dea cu Dusteru). La locul de test nu mai ploua. Mergem noi (yo și fratemiu) la cortul Dacia:
- Bună ziua, vrem să testăm Dusterul...
- Bună ziua, foarte bine, vă rog să-mi prezentați permis de conducere și carte de identitate.
(arătăm actele, le studiază....)
-Da, știți, a fost furtună și ne-a udat toate formularele de test-drive. Mai așteptați 10min.
(trec 15min)
-Deci? Ne plimbăm?
-Păi a avut loc un accident în Otopeni și nu putem, e blocată circulația....
-WTF? Ce treabă are Otopeniul cu plimbatul prin parcare cu mașina?
-Păi tu vrei să faci test-drive în parcare?
-Doh, asta aparea pe link... rampe, chestii... d-aia am venit... Pe unde credeai că mă plimb?
-Ah, păi aici te plimbai până în Otopeni. Ca să te plimbi pe rampe mergi la colegii mei de la cortul de acolo (n.r. vreo 20m distanță) și acolo te plimbă un pilot pe rampe, nu conduci tu.
-Ok, până trece accidentul mergem la colegul.
(și plec yo dezamăgit că nu voi putea face ce vreau pe rampă, la colegii omului)
-Bună ziua, vreau să mă plimbați cu Dusterul.
-Bună ziua, nu putem... a plouat.
-WTF? Și? Nu merge Dusterul pe apă? A intrat apă în el?
-Sunt rampele ude, și nu merg boxele... și....mai așteptați 30min.
(plecăm noi la celălalt cort, mai stăm vreo 20min până vin formularele acelea foarte importante (pe care completai doar nume, adresă și nr de tel, nicio dată personală, gen CNP or stuff) . Și plecăm la test-drive cu mine la volanul mașinii.
La interior nu sunt mari diferențe față de Logan . Zgomotul în habitaclu este mai mare decât la Logan berlină și MCV cu același motor. Poziția la volan este aproximativ la fel ca la Logan, diferența fiind dată de volanul reglabil. Suspensiile mi s-au părut rigide, însă aici e doar o chestiune de termeni de comparație, dacă comparăm cu Aro sunt foarte moi, însă dacă termenul de comparație este un SUV sau chiar Logan, sunt rigide.
Față de Logan, cu toate împărtășesc același motor, Dusterul este puțin mai leneșă în demaraje, din cauza rapoartelor diferite din cutia de viteze (l-am întrebat pe tipul de la Dacia și a spus că au cam aceași masă, fiind făcute pe aceași platformă. Se mișcă bine, însă nu ca Loganul dci 85CP.
Overall, sunt oarecum dezamagit. Poate va reuși însă modelul cu mai mulți căluți să-mi schimbe părerea. Până atunci vă las să vă delectați cu cele 2 reclame pentru Duster.
L.E.: Pe rampe nu m-am mai plimbat pentru că nu erau gata nici după ce ne-am întors din test-drive, și oricum nu avea niciun haz dacă nu eram yo la volan.
//edited//  http://www.youtube.com/watch?v=jp8kr4awW6s
//edited//  http://www.youtube.com/watch?v=5MOS6_01fqw

Un comentariu: