miercuri, 7 iulie 2010

Despre țestoase

Țestoasele sunt reptile din ordinul Testudines. Mă rog, cred că denumirile științifice contează mai puțin, ideea fiind că toată lumea știe ce e o țestoasă. Excepțiile pot privi imaginea de mai jos și pot cere lămuriri suplimentare în secțiunea Comment.


Nu, nu sunt gândaci, e o poză cu pui.

Nelămurirea mea este de ce aceste animăluțe sunt interzise în România (așa mi s-a spus de la un Pet Shop despre cele de uscat). Probabil că legiuitorul român a văzut că sunt reptile și s-a speriat. Și, totuși, acesta nu este un motiv pentru a le interzice... adică există animale periculoase care nu sunt interzise.

Astăzi mă îndreptam către casă și am observat un mare magazin pe care scria PET CENTER. Și m-am gândit (yo gândesc foarte repede :P ) să intru să văd dacă aici au țestoase, date fiind dimensiunile impunătoare ale magazinului respectiv. Jumătate din PET CENTER era cu mâncăruri pentru orătănii, iar în celalaltă erau așezate frumos vietățile. Și le iau yo la rând, căutând cușca țestoasei (dacă e așa periculoasă ar trebui să aibă o cușcă, nu? leii de la Zoo au... ). Și observ toate speciile posibile de peștișori cu tot felul de decoruri acvatice... apoi văd terariile (acvarii fără apă :P ).... și văd că se găsesc de cumpărat (și chiar la prețuri rezonabile aș zice) scorpioni negri, cameleoni, pitoni, iguane... și altele cu denumiri exotice pe care le-am uitat. Însă nicio țestoasă.... Avansez la cuști... iepuri, hamsteri, porci de guineea de mai multe mărimi (de buzunar mă refer (și mai ieftini și mai scumpi)), veverițe siberiene (da, WOW), care erau foarte agitate (probabil le era dor de Siberia), chinchila, dar nici urmă de broscuțe :( . Mai erau papagali, peruși... dar țestoase nu. Cel mai scump animal era un papagal 13 900 RON (cred că de la TVA e așa mult).

Știe cineva care e faza cu țestoasele?



L.E.: Doar aceste țestoase sunt periculoase. Plus că miros urât, stau prin canale. ( :-? să fie oare o coincidență că ele stau prin canale și numărul de aurolaci a scăzut? O să fac cercetări)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu