Dar fac în schimb o pauză de la activitățile mele importante pentru a comenta un "fenomen" apărut de curând: instigarea la ură. Nu mă refer la clasa politică care face acest lucru prin acțiunile ei de guvernare, deși aș putea s-o fac.
Totul a început de la o companie de medicamente. Da, nu e nici grupare religiosă nici radicală, extremistă, teroristă, comunistă etc.. E o banală companie producătoare de medicamente. Această companie a stat în anonimat din '91 până acum. Mă rog, anonimat în sensul că nu a ieșit cu nimic în evidență. Acum au inventat un nou medicament, revoluționar. Și o campanie publicitară cel puțin la fel de revoluționară.
Compania Secom, pentru că despre ei este vorba, au inventat un nou medicament pentru stimulare cerebrală, îmbunătățirea memoriei și lupta împotriva bolii Alzheimer.
Am citit de dimineață aici despre campania publicitară de instigare la ură.
Mesajul de promovare ar suna cam așa:
“Urăşte-ţi tatăl care nu mai ştie că-ţi plac cireşele. Urăşte-ţi tatăl ce nu mai ştie care este echipa ta de fotbal preferată. Urăşte-ţi tatăl care nu mai are poveşti noi de spus. Urăşte-l, pentru că acesta nu este tatăl tău. Este doar boala care încet, încet ia chipul lui. Boala care poate fi învinsă prin grija şi iubirea ta. Grăbeşte-te, fiecare zi e importantă! Adu-ţi tatăl adevărat înapoi”.
Am fost surprins de violența mesajului și i-am arătat și lui Emil care mi-a spus că deja sunt multe dezbateri pe această temă și că ar fi blogosfera plină de păreri contra acestei campanii.
Producătorul de medicamente a creat și site-ul urăște.ro . Epic.
Cum să faci așa ceva? Înțeleg că e nevoie de ceva puternic, dur, care să atragă atenția asupra companiei și medicamentului. Dar mi se pare prea de tot. În condițiile în care există o luptă mondială pentru pace, vii tu să deranjezi această ordine?
Înțeleg că Alzheimer-ul este o boală serioasă și dură, dar asta face necesitatea unei astfel de campanii cu atât mai inutilă. Oamnii au nevoie de liniște pentru că deja trec prin momente foarte dificile cu persoanele apropiate. În loc de "fii puternic, acum ai un aliat" sau ceva de genul, tu, ca și producător de medicamente vii și îndemni oamenii la ură ? Ok, poate pe termen lung, te ajută să ai mai mulți clienți, dacă înnebuneși poporul. Dar chiar se merită? Ați vrea să trăiți întro lume în care toți se urăsc doar pentru a avea conturile pline?
Mă mir că până acum nu s-a sesizat de această campanie Biserica. Adică oamenii de acolo au o problemă că există semnul crucii pe capacele de canal dar nu se autosesizează când se instigă la o încălcare a textului Biblic? Mă refer la partea cu "iubește-ți aproapele". Sau poate iau și ei un mic comision să păstreze liniștea. Cu toate că interesul producătorului farmaceutic e să-și facă publicitate. Și orice publicitate, chiar și cea negativă, este foarte valorasă.
Cum blogosfera și mass-media îi critică, aș spune că și-au făcut reclamă ca nicio altă companie de până acum. Și omul chiar dacă nu cumpără medicamentul minune, a cărui compoziție, mie mi s-a părut puțin ciudată. Partea cu conținutul a 500mg de taurină. Da, același ingredient din
În altă ordine de idei, sunt curios cum acest medicament miraculos nu a fost dezvoltat de un mare concern farmaceutic, gen Bayern, GSK, etc. Chiar așa, să fim noi românii mai cu moț? Nu zic că e imposibil, și că nu avem cercetători de top, doar că acele companii au fonduri pentru cercetare mult mai numeroase decât firma noastră de apartament.
Sunt convins că această genială campanie are cel puțin efectul scontat și că oamenii vor cumpăra produsul atât din disperare, cât și din curiozitate. Scuzați, supliment alimentar, ca să se poată lua fără prescripție medicală. Și la urma urmei de ce ar trebui prescripție pentru un energizant modificat, și trarnsformat în tablete?
Și pentru că sunt un vizionar vreau să evidențiez alte aplicații practice care ar deriva de la ură:
- Campionatul mondial de ură
- un best seller cu titlul: Urăște tot
- un serial: Ura
- eventuale documentare: La ce duce ura ; Ce face ura din om
În încheiere, felicitări pentru echipa de marketing pentru rezultat. Rezultatul este unul care trebuie apreciat, chiar dacă mesajul este unul mai puțin uman.
Mai putin uman? Eu as zice ca e foarte uman sa urasti. Ura este un sentiment la fel de uman precum iubirea. Diferenta e ca cu iubirea ne laudam si ne mandrim, iar cu ura ne e rusine. Desi sunt cam la fel.
RăspundețiȘtergereLa fel cum negrul e la fel de (non)culoare precum albul. E FIX acelasi lucru.
Si nu, nu urasti OMUL, ci urasti CUM A AJUNS acel om.
Deci tie iti place mesajul...
ȘtergereSper sincer sa nu te superi dar chiar cred ca le faci reclama gratuit, indiferent de faptul ca fiecare postare ce o vad reprezinta o plangere directa catre acesta firma nu pot sa spun decat ca este reclama gratis.
RăspundețiȘtergereEu una nu as acord pic de atentie, ma uimeste cat de multe persoane vorbesc despre ei, deci au parte de o reclama... destul de buna chiar daca este de prost gust.
Da, stiu ca le fac reclama, si stiu si ca e gratuita. Am vrut doar sa evidentiez violenta campaniei publicitare. Nu e ceva ce vezi in fiecare zi la noi.
Ștergere