luni, 28 ianuarie 2013

Internet Explorer 10


Am promis că scriu de Internet Explorer 10 așa că scriu.

Navigând așa aleator pe net am dat peste un clip (se poate vedea mai jos).  Un clip care mi-a amintit de trecut.  Un clip în care erau prezentate atracțiile din anii ’90. Anii copilăriei mele.

E frumos să depănezi amintiri și să vezi că anumite lucruri care pentru tine au fost importante au însemnat ceva și pentru alții. Îți dau acel sentiment de apartenență la un grup. Un sentiment plăcut.


Pe asta s-au bazat cei de la Microsoft când s-au hotărât să reabiliteze brandul Internet Explorer. L-au pus în lumina aceasta. Și el a făcut parte din generația copiilor din anii 90. A fost și el mic.  Nu se pricepea pentru că a fost primul în domeniul lui. Și a fost depășit de alte browsere și lumea a râs de el.

Au apărut tot felul de browsere care mai de care mai stilzate și mai tehnologizate dar toate au fost de fapt copii ale lui. Copii îmbunătățite. Și eu folosesc în paralel Chrome. Are câteva funcții care-mi plac. Dar asta nu înseamnă că am renunțat vreodată la IE. L-am neglijat, dar nu l-am renegat.

Acum a crescut. A ajuns la versiunea 10. Deja are canal de Youtube, are peste 5 milioane de vizualizari la un clip și are chiar și pagină de Facebook cu 2,5 milioane de fani.  Așa că i-am făcut și eu upgrade vechiului 9. Trebuie instalat separat, nu se instalează cu update-uri, fiind încă în teste, sau ceva de genul.

E rapid. E foarte rapid. Se deschide mai greu decât Chrome însă site-urile se încarcă mult mai rapid. Și cum până acum Chrome era Schumacher-ul browserelor, acum IE și-a revendicat titlul de campion. De fapt e moștenire, el fiind primul.

Designul  este unul foarte modern,  ca să se potrivească cu Windows 8. Dar ce mă surprinde e că noul design Microsoft, atât la IE cât și la Windows 8 tinde să fie pătrățos. N-am nimic împotriva acestui aspect doar că mi-a adus aminte de începuturi.  De windows 3.11 . Ah ce vremuri erau atunci.
Se pare că totul tinde către origini și chiar și pentru o mare companie cum este Microsoft reinventatul roții poate fi un task dificil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu