Am
observat un fenomen extrem de ciudat. Publicitatea are legătură cu temperatura
exterioară. Nu știu exact de ce, probabil din lipsă de originalitate.
Sau probabil din cauză că la mare, pe plajă,
se fac cele mai mari vânzări. De la porumb, gogoși și până la gheață carbonică,
la noi se găsesc. De fapt, nu se găsesc, îți sunt livrate. Politica de vânzare
fiind una foarte avantajoasă pentru cumpărător,
care este scutit și de minimul efort de a se ridica de pe prosop să
meargă 20-50 metri pentru a-și cumpăra ce-i dorește sufletul. Sau, mă rog,
stomacul.
Dar nu despre afacerile care se fac pe litoral
vreau să vorbesc. În special pentru că nu mă afectează în mod direct, eu
nefiind acolo. Pe mine mă interesează fenomenul de creștere a publicității în
capitală. Mă rog, și pe net există oferte care ar avea legătură, măcar
tangențial cu vremea de afară. De la sloganuri precum: “căldura topește prețurile” până la acele oferte în care procentul de reducere
oferit este egal cu temperature maximă din acea zi (caz în care te rogi să fie
90*C pentru a-ți permite să-ți cumperi aerul condiționat dorit).
Am observat că și numărul de persoane care împart fluturași cu promoții a crescut
considerabil. E oarecum logic că acum e soare afară și nu mai stă lumea în
casă, dar chiar așa? Să nu mai existe alte modalități de publicitate decât asta
care implică măcelaritul pădurilor pentru o hârtiuță format A6 pe care 70% din
oameni o aruncă imediat după ce au citito, 29% nici măcar n-o citesc iar 1% o
păstrează? Oamenii ăștia sunt peste tot. Îți lasă hârtii în parbriz, se
înghesuie să îți umple brațele cu maculatura lor când ieși de la metrou, te
opresc pe stradă. Sunt chestii de interes
național precum modele maseuze masaj erotic. Că oamenii care își doreau un astfel de serviciu, de asta nu mergeau,
pentru că nu știau cum arată maseuzele. Ca să nu vorbim de faptul că aspectul
acesta contează doar dacă vrei alt pachet de servicii.
Mai nou au apărut și
ziare distribuite gratuit. Pe lângă tradiționalul Ring, pe care-l găsești tot
timpul pe peroanele stațiilor de metrou din capitală, și pe care scrie: “cel
mai citit cotidian local” (mă întreb cum fac ei statistica asta, având în
vedere că ziarul nu se vinde, efectiv, ci e luat de popor în cantități variabile),
acum a mai apărut o gazetă: Curentul. Cred că cei/cel care a făcut publicația respectivă a observat acest curent, în rândul bucureștenilor, de a
lua ziare gratuite. Ar putea observa că persoanele mai în vârstă “citesc” câte 3-4 ziare în
același timp. Au și o scuză în cazul în care cineva le întreabă cineva (gen eu)
despre acest fenomen de a lua en-gros ziare gratis: “le duc
și prietenelor
de la bloc, să citim toate, la umbră” (probabil un fel
de citit în rețea).
Și acum, întrebările mele:
Chiar este necesară
această risipă de hârtie în secolul nostru? Nu este sufficient SPAM-ul pe
care-l primim zilnic pe e-mail? În condițiile în care există billboarduri la
metrou tip florării, cu coduri QR pe fiecare buchet de flori, pentru o comandă
mai rapidă? Sau cu librării cu coduri QR pe titlurile cărților? De ce n-ar fi
și cu maseuzele de la masajele erotice cu coduri QR? Să alegi cine vrei să ți-o
frece, zic…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu