Pe principiul „ca la noi, la nimenea”, am
văzut zilele trecute un afiș imens că unul dintre marile magazine de
electronice și electrocasnice sărbătorește Black Friday cu o săptămână înainte.
Am pus mâna pe telefon, l-am sunat pe amicul
Emil, care mi-a dat vestea minunată că ar fi mai multe magazine care au decalat
sărbătoarea. La urma urmei, în calendarul românesc oricum nu există vreo
mențiune de Black Friday, așa că fiecare o serbează când vrea siteul lui.
Ulterior, am aflat că de fapt cei care vor avea reducerile acum vor avea
promoții și pe data de 29, data oficială .
Și astfel vor avea loc două sesiuni de prețuri mici, pentru a atrage cât mai
mulți clienți.
Ingenios? Da. Corect? Discutabil. Teoretic,
dacă poți susține reduceri majore de prețuri pentru perioade mai mari de timp
înseamnă că ai un profit mare. Sau că prețurile din perioadele de timp în care
nu sunt reduceri sunt mărite nejustificat.
Am văzut pe business24.ro câteva magazine care
vor avea reduceri semnificative, în diverse domenii. E bine să existe un astfel
de centralizator pentru a ușura treaba cumpărătorului euforic care va căuta
oferte fiind presat în tot acest timp de termenul de 24h, dar și de cantitățile
limitate ale stocurilor de produse. Am găsit niște oferte de Black Friday pe site-ul Melarox care chiar mi-au atras atenția. Dacă vor fi reduse cu 50-60%
cum s-a anunțat, produsele respective sigur își vor găsi clienți.
Ciudat în legătură cu Black Friday, această
sărbătoare împrumutată de la americani (ca multe altele, de altfel), este că nu
se mediatizează excesiv. Eu toate reclamele pe care le-am văzut erau cu
magazine online. Niciun hipermarket, supermarket sau alt magazin fizic (în
afară de Domo/Flanco, care au o prezență semnificativă și în mediul online) nu
a reușit să facă o reclamă care să ajungă și la mine, un simplu cetățean dornic
de cumpărat produse la super-preț.
În SUA vedem în fiecare an la televizor cum
magazinele sunt luate cu asalt de către cumpărătorii dornici să prindă un
produs la reducere. Și asta se întâmpla în anii trecuți, când nu circulau pe
net poze și povestioare înduioșătoare cu cetățeni afectați de criză sau de
blocajul acela bugetar, povești în care oamenii plâng în restaurante că nu-și
pot permite să plătească o factură de 20$. Și apar apoi americanii cu suflet
mare care plătesc din buzunarul lor și apoi plâng cu toții îmbrățișați, cum
plângea lumea în platou la Surprize,
Surprize.
Poate că de teamă să nu se calce lumea în
picioare nu se fac reduceri decât în mediul online. Dar cine știe, mai e puțin
până atunci.
Eu vă urez spor
la cumpărături.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu