Numa’ mâine nu-i poimâine și vine Black Friday. Iar se se înghesuie lumea să
adopte o sărbătoare americănească. Doar că în cazul vinerii negre avem un
câștig direct, nu ca la Valentine’s
sau Halloween. De Black Friday sunt reduceri. Cam la toate produsele. Asta e
important.
Și cum orice reducere
e bună, nu strică să avem cât mai multe. Măcar o zi pe an să
ne permitem să cumpărăm produsul râvnit în restul timpului. Unde mai pui că anul
acesta vinerea asta specială pică exact în ultima zi din noiembrie, adică
produsele comandate vor ajunge cam de Moș Nicolae. Cine știe, poate găsești
produsele în ghete.
Doar că sunt unele magazine care au început
reducerile din timp, ca să nu se înghesuie lumea în ziua respectivă, să le pice
serverele, cum s-au întâmplat în anii precedenți la firme mai mari. Unii au
început o promoție care îți asigură un voucher cu diferența de preț dintre cât
ai dat tu pe produs și cât va costa de Black Friday. Ideea e bună, însă are și
părți negative pentru cumpărător. Pe lângă constrângerea de a folosi acel
voucher tot la magazinul cu pricina, mai intervine și problema achitării unui
preț mai mare la cumpărarea inițială. Adică în loc să-mi cumpăr produsul la
preț mai mic și apoi să cumpăr și respectivul voucher, achit tot la început. Nu
e bine. Mai ales pre criza asta.
Alte magazine au redus deja prețurile la mai
multe produse. Un fel de Black Friday în fiecare zi, dacă vreți. Citeam pe
pagina de Facebook Melarox că ei au un storcător de fructe profesional (de la Zelmer) la promoție (îl găsești aicicu 899 ron). E o politică mai bună, evitând balamucul din ziua respectivă și
ușurând puțin munca angajaților care nu mai procesează zeci de comenzi întro
singură zi. Însă unde mai e farmecul sărbătorii? De ce se poate să aplici
astfel de reduceri o lună întreagă, dar nu se poate să ai tot anul produse mai
ieftine? Ceva gen Black Friday Shop?
Mă uitam în anii trecuți cum s-au vândut tot
felul de produse, care mai de care mai puțin utile, produse de care omul
obișnuit nu are nevoie în viața de zi cu zi. Dar cu toate astea s-au dat pentru
că erau la promoție. E un efect psihologic generat de o reducere majoră care te
face să te gândești: poate totuși o să am nevoie de asta în viitor, nu se știe niciodată.
Aștept cu nerăbdare să văd ce produse mai
cumpără lumea. Poate-mi iau și eu ceva, dacă văd un preț bun la un produs util.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu