sâmbătă, 19 aprilie 2014

Paște 2014

A venit și Paștele din 2014. Chiar dacă uitându-te pe fereastră n-ai zice,  suntem în plină primăvară și mai avem mai puțin de două săptămâni până la 1 mai.

Revenind la sărbătorile pascale, observ că anul acesta par mai animate. Sau poate am uitat eu ce se întâmpla în alți ani. Contează mai puțin asta.

Să începem cu decorațiunile stradale. Săptămâna trecută am avut un șoc când am văzut că Bucureștiul are haine noi. Nu aș fi zis nimic dar, ajungând la Piața Romană am văzut ouă atârnate și mi-am adus aminte de bancul acela cu toaleta*. Nu știu dacă la asta s-au gândit și edilii sau e doar un mare eșec, cert e că nu le-a ieșit. Plus că nu înțeleg ideea ornării orașului pentru Paște. De Crăciun, oamenii își pun brad în case, brad care stă vreo două săptămâni. Așa e tradiția. Dar de Paște nu am auzit pe nimeni să-și pună prin casă iepurași și ouă, cu nu știu câte zile înainte. Paștele ține două zile și atât, nu e nevoie să fie transformat în ceva prea comercial.


E suficient că legat de această sărbătoare sunt legate simboluri care nu prea au legătură între ele. Sau știe cineva legătura între miel, ouă și iepure? În afară de masa de Paște.

Și că tot veni vorba de miel, zilele trecute s-au reunit reprezentații necuvântătoarelor, cei care protestează aproape zilnic pentru drepturile maidanezilor de a trăi liberi pe străzile orașului (că doar d-aia îi zice junglă urbană, nu?) și au protestat împotriva tăierii mieilor. Au făcut ei un calcul și cam 3 milioane de miei mor zilele astea.  Nu-mi aduc aminte să-i fi văzut și de Crăciun. Sau e în regulă să mâncăm porci? Sau să facă un calcul câți pui sunt tăiați zilnic. Adică ori suntem pentru protecția animalelor indiferent de specie, ori nu mai suntem deloc. Eu promit că mă voi alătura protestului când se vor decide să scandeze împotriva deratizării. Și șobolanii au suflet.

Revenind la ouăle noastre, în caz că nu stați în Iași să aveți ouă cât voi de mari pe stradă și doriți să vopsiți ouăle de la găina încă nemăcelărită, mă gândesc că poate poza din dreapta jos vă inspiră puțină creativitate.




Paște fericit! Cu miel sau fară. 


*- Care este diferenta dintre un frigider si un WC? R. In frigider ouale stau asezate, in WC stau atarnate! 

Surse foto: Facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu