joi, 16 octombrie 2014

Hai să nu fim cave-women!

Când mă gândesc la mult păr, îmi vine pe dată în minte unul dintre cele mai urâte coșmaruri din ultima vreme. Se făcea că m-am trezit într-o poiană, în mod sigur un loc pe care nu-l mai văzusem vreodată. M-am ridicat și, pentru că se auzeau voci ciudate în jurul meu, m-am ascuns într-un tufiș. Imediat și-au făcut apariția niște gorile care “discutau”ceva foarte animat într-un limbaj destul de primitiv. Gorilele au făcut focul, au pus un ceaun și au început sa arunce în el bucăți de carne și legume. Atunci, căscând ochii mai bine, mi-am dat seama ca erau de fapt femei, însa atât de pline de par încât păreau niște maimuțe. Ce era mai ciudat e ca aveau codițe împletite din părul de pe corp, care creștea în anumite părți incredibil de lung. Părea ceva foarte important pentru ele, pentru ca mai toate purtau un fel de fundițe prinse de această blana. Tot încercând sa îmi lungesc gâtul să văd mai bine am călcat pe o crenguța care a trosnit, toate capetele femeilor-gorile s-au întors în direcția mea, iar apoi ceata a început sa mărșăluiască spre mine scoțând țipete de război. Iar în acea clipă a început sa-mi apară pe corp un păr lung și des, o adevărata blană…  Brrr!


Am început sa țip și m-am trezit, respirând precipitat. Când am dat cu ochii de pielea mea catifelată și, ca de obicei, fără urmă de păr, m-am liniștit și mi-am dat seama că a fost doar un coșmar. Însă amintirea lui m-a mai bântuit câteva zile la rând.  Atunci am realizat ca absența părului de pe corp poate fi privită ca un indicator al gradului de civilizație al unei societați.

Se pare că primele dovezi legate de epilare datează din India de prin anii 4000-3000 î.Hr. Îndepărtarea totală a părului de pe corp iși are originile în țările din Orientul Mijlociu și se pare ca a venit ca o necesitate pentru protejarea împotriva paraziților, dar și a mirosului predominant în climatele foarte calde. După aceea epilatul a devenit un ritual religios care era îndeplinit deopotrivă de bărbați și femei.
Și egiptenii practicau epilarea, folosind rașina facută din zahăr și lămâie sau pensete pe care le numeau "volsella". Epilarea cu zahăr este una dintre metodele de epilare ce a venit din Egipt și este încă folosită și astăzi în țările arabe.


Am luat contact cu epilarea pe la 13-14 ani, când mama m-a dus prima dată la un salon pentru a îndepărta pufulețul ce începuse să apară. Iar prima metodă încercată a fost epilarea cu ceară. În continuare a rămas una dintre metodele mele preferate de epilare, iar cu timpul, folosind-o regulat, părul mi s-a rărit foarte mult și s-a deschis la culoare. Ceara tradițională este într-adevăr una dintre cele mai eficiente metode de epilat. Părul începe sa crească la loc apoi abia după circa 3 săptămâni. Ea se poate refolosi, deci acest procedeu este și economic. Unii spun însă că nu e prea igienic, însă acest impediment se poate rezolva folosind un kit de epilare cu ceară de unică folosința sau benzile cu ceară rece.

Trebuie să aduc însă în discuție și depilarea, care este de fapt îndepărtarea părului de la suprafața pielii, spre deosebire de epilare care presupune eliminarea firului de păr de la rădăcină. Una dintre metodele cele mai la îndemână este rasul părului, folosind aparate de ras ergonomice și adaptate specificului feminin. Avantajul acestei metode este rapiditatea, însă dezavantajele sunt multiple: firul de par crește mai des și mai gros, iar rădăcina devine mai puternica. Același efect îl are și folosirea cremei depilatoare, care “dizolvă” firul de păr de la nivelul pielii. Un sfat personal: fetelor, nu folosiți depilarea decât dacă nu aveți de ales! Urmările nu sunt prea plăcute, iar comoditatea nu este o scuză de luat în considerare.


E adevărat că uneori nu avem timp să ajungem la salon, sau nu avem la îndemână un kit cu ceară de unică folosință. Atunci epilatorul poate salva situația, însă de multe ori este destul de dureros sa smulgi părul fir cu fir. Recomand pe porțiuni mici sau atunci când parul crește inegal pe diferite părți ale corpului și nu justifică o vizită la salonul cosmetic.

Aș vrea să mai precizez că, așa cum fiecare femeie este unică, la fel și metoda folosită trebuie adaptată fiecărei persoane. Există femei care se epilează doar cu ceară și femei care n-o suporta. La fel, unele nu vor sa experimenteze deloc durerea și aleg aparatele de ras și cremele depilatoare. În definitiv, de-asta au și apărut atatea metode, ca fiecare dintre noi sa aleagă ce îi place și ce i se potrivește.

Acum câțiva ani am auzit prima dată de IPL, și apoi de SPL, amândouă abrevierile referindu-se la epilarea definitiva cu lumina pulsată (un fel de raze laser). Este cea mai eficientă metodă, având în vedere că părul dispare încet - încet după câteva ședințe și nu mai ai nevoie decât de câte o ședință de întreținere din când în când. Nu este chiar o metodă total lipsită de dureri cum s-ar crede, pentru că acele impulsuri care distrug rădăcina sunt și ele dureroase la început. Însă apoi chiar merită, singurul inconvenient fiind costul destul de ridicat al acestei operațiuni făcute într-un salon profesional.


Vestea bună este că în ultima vreme au apărut pe piață epilatoare pentru epilare definitivă de dimensiuni mult reduse față de cele din saloane, fiind astfel perfecte pentru epilarea acasă. Iar prețurile au scazut binișor, astfel încât investiția într-un astfel de aparat este foarte rentabilă. Iar compania Total Pro Beauty (TpB) a adus unul dintre cele mai micuțe și simpatice aparate de epilare definitivă, care poate fi luat și în voiaj, fiind de dimensiunile unui epilator clasic. Este vorba de epilatorul IPL Silkn Glide, un aparat cu totul inovator pe care orice femeie și l-ar dori. Are 50.000 de impulsuri (un impuls pe secunda), așa că te poți epila linistită de foarte multe ori. Recunosc că eu am pus ochii pe el și este pe lista de cumpărături din viitorul foarte apropiat.

Ce s-ar fi întâmplat deci dacă n-ar fi existat epilarea? Răspunsul este simplu: ar fi trebuit să fie inventată.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu