duminică, 26 octombrie 2014

Și totuși, noi cu cine ne asigurăm?

Sursa foto: Pinterest
Trăim într-o lume nesigură. E un fapt cunoscut de toată lumea, însă nu toată lumea ia măsuri să se protejeze de riscurile care pot sa apară la tot pasul. Cei mai înțelepți și prudenți însă știu ca toate riscurile, indiferent de ce natura ar fi, trebuie asigurate. Asigurarea e acel “instrument” la care apelezi dorindu-ți însă ca de fapt sa nu ai nevoie de el. Are un mare impact psihologic, pur și simplu te ajută să privești încrezător spre viitor și, dacă vreți, sa dormi liniștit noaptea.

Există o multitudine de asigurări astăzi. Asigurarea mașinii, a casei, asigurarea bunurilor, asigurarea de călătorie, și câte și mai câte. Însă cel mai important lucru, de care deseori uităm, este asigurarea sănătății noastre. Dacă nu ești sănătos nu ai cum să ai o viață adevărată sau o carieră, sănătatea e pur și simplu cea mai mare comoară pe care o putem primi și trebuie sa avem grijă de ea.

Astăzi m-am decis să vă povestesc cum am ajuns sa pun preț pe sănătate, atât pentru mine cât și pentru partenerul meu. Având în vedere ca trăim într-o perioadă plină de boli ciudate și posibilități de accidentare la tot pasul, am decis că e timpul sa luăm în calcul și o poliță de asigurare medicală. Acest tip de poliță acoperă în principiu tot ce înseamnă cheltuieli de spitalizare indiferent de natura bolii sau cauza producerii accidentului; este o alternativă la sistemul medical oferit de “Stat”. E adevarat că înseamnă costuri suplimentare, dar deviza generala în medicină e ca mai bine previi decât să tratezi.

Sursa foto: www.bestcounselingdegrees.net
Alegerea companiei de asigurări a fost primul pas în demersul nostru. Ne-am consultat cu cunoscuți, cu medicul de familie și bineînțeles cu brokerul cu care de obicei încheiem asigurările auto, property și de călătorie. Așa am ajuns să descoperim MediHelp Internațional, unde am întâlnit oameni foarte bine pregătiți care au reușit să ne ofere răspunsuri într-un limbaj pe înțelesul oricui, fără prea mulți termeni specifici acestui domeniu. Încă de la prima discuție cu reprezentantul MediHelp International am ajuns la concluzia că trebuie sa punem mai mult preț pe sănătatea noastră, mai ales că acum chiar avem posibilitatea asta la un cost suportabil. Hai să vă explic ce pachet am ales și de ce. Fiind persoane tinere, active, cu venituri peste medie si amatori de călătorii în străinătate am îmbrățișat cu drag pachetul MediHelp Superior Plan (sau MHS), din informațiile noastre fiind cel mai complex pachet oferit. Pe mine personal m-a interesat faptul că asigurarea medicală este valabilă atât în țară, cât și în străinătate în limita a 45 de zile. Datorită locului de muncă avem amândoi parte de multe ieșiri scurte de 2-3 zile în țările vecine, moment în care nu mai apelam la o poliță medicală de călătorie. Ei bine, MHS acoperă acest lucru.


Sursa foto: www.medihelp.ro
Un alt punct forte pentru mine a fost posibilitatea de decontare directă cu unitatea spitalicească. Lipsa pe moment a banilor (se poate întâmpla oricui asta, nu-i așa?) nu mă va mai duce la momente delicate sau disperate. Totodată, să nu uitam însă că o poliță de asigurare de călătorie pentru bagaje rămâne o necesitate în cazul în care plecăm la drum cu obiecte de valoare. Soțul meu s-a interesat și de alte elemente esențiale unei asigurări de sănătate private internaționale. Avem asigurate consultații la medici specialiști din clinici private atât pe teritoriul României cât și în afara graniței. Și, poate cel mai important, atât pentru mine cât și pentru familia noastră: în momentul în care vom lua decizia de a avea un bebe, MediHelp International va fi un fel de “naș” protector. Toate investigațiile de care voi avea nevoie înainte și după naștere vor fi făcute prin MediHelp, totodată ei mă vor ajuta și cu nașterea în sine, asta indiferent de modalitate. Și, pentru că tatăl trebuie sa fie și el fericit și mulțumit până la capăt, MediHelp acoperă toate cheltuielile medicale din primele 21 de zile din viața celui mic. Practic după ce dă de băut la toată lumea îi mai rămân și bani!

Ok! Și acum vine partea cu scepticismul, hai să ridicăm un pic sprânceana dreaptă și să ne mai gândim o dată. Eu, noi mai exact, am făcut următorul raționament: nu vrem să facem împrumut la bancă pentru o operație și nici să devenim o povară pentru familie. Pentru noi e mai important să știm că suntem protejați din punctul ăsta de vedere și am ințeles că direcționarea unui procent din venituri în acest scop poate fi considerată o investiție in viitor. Voi ce alegeți? O mică șpagă la doctor pentru o programare mai rapidă, sau un simplu telefon la clinică? Starea de liniște și siguranță pe care ți-o dă faptul că vizita la medic nu înseamnă costuri suplimentare față de poliță merită acest efort. Nu neagă nimeni capacitățile sistemului sanitar subvenționat din bugetul public, dar consider o dovadă de normalitate să îmi doresc mai mult și mai bine pentru mine și familia mea. Și totuși, să presupunem că ne-am obișnuit cu sistemul medical de “Stat” și metehnele sale, dar ce faci însă atunci când boala de care suferi se poate trata numai în străinătate? Nu mi se pare deloc simplu contactarea unui spital din Turcia, spre exemplu. Bariera lingvistica este doar primul gând care-mi trece prin minte. Mi se pare mult mai simplu și mai normal sa apelez la MediHelp pentru a facilita un consult sau o operație.
Sursa foto:
 www.freestockphotos.name

Concluzia noastră: alegerea unei polițe de asigurare medicală înseamnă o dovadă de gândire preventivă și de protecție directă și indirectă a familiei. Voi cum îi protejați pe cei dragi?

Articol scris pentru SuperBlog 2014










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu