luni, 12 iulie 2010

Problema matematica de muncă

Ecuatie:
Se dă acest munte de cărămizi (era plin și acolo unde e personajul cu fața cenzurată (pentru cunoscători - fratemiu.)
Se cere:
Incărcarea acestor cărămizi întrun TIR întrun timp rezonabil.
Rezolvare:
Se ia o echipă de muncitori formată din 5 persoane cu antrenament în muncă + fratemiu + un yo care a dormit 4h. Se începe o încărcare întrun ritm alert. După vreo 3 paleți (grămada din imagine e împărțită în 10 paleți, în imagine observându-se doar 5, ei (paleții) fiind așezați pe două rânduri) Andrew constată că nu are condiție fizică și își acordă o pauză (una lungă)
Menționăm că încărcarea a inceput în jurul orei 9. Andrew a luat pauză pe la ~12. După masa de prânz (la 4 ore de la încărcare) constatăm că remorca TIRului începe să se lase în asfalt (la propriu (în caz că există și un sens figurat)).

Așa că Andrew a renunțat la pauza care se vroia a fi permanentă (asta e, când n-ai condiție fizică nu te bagi... nu trebuie să mori pe șantier.... e înjositor) și a ajutat la mutarea cărămizilor în partea din spate a remorcii (bucată cu bucată). Apoi am ajutat la ghidarea patronului pentru redresa remorca ( a o reechilibra/ îndrepta/ scoate din asfalt); operațiune care a durat ~1h.
Și după această zi minunată în care m-am stors de energie am constatat că m-am ales cu o arsură solară de toata frumusețea și apoi am aflat că acest "incident" a fost cauzat de faptul că unul din muncitorii "antrenați" (nu dau nume că se supără Costică) s-a "gândit" să-și ușureze munca umblând la pernele de aer ale remorcii, fapt care a dus la dezechilibrarea ei până s-a ajuns în situația din poze. Situație care nu este finală ci este o situație intermediară, oprită de la agravare prin eforturile comune ale echipei (inclusiv yo :P ). Menționez că "inginerul" de fratemiu știa de ideea lui Costică (am dat un nume la întâmplare) dar nu a luat nicio măsură, ba chiar l-a acoperit pe acesta.
Concluzie:
Dacă nu ți-a luat mama ta (ca să nu zic mă-ta) TIR și nu știi cum se comportă când umbli la diverse chestii NU mai te juca la altele.
Dacă nu ai pregătire de șantier nu mai dormi doar 4h înainte de ziua de muncă.

Un comentariu: