marți, 2 noiembrie 2010

Asigurarile din Romania


Azi (marți) , după ce am obținut și o copie a talonului fetei care a vrut să mă omoare vineri (glumesc, nu e chiar așa periculoasă) am fost la Ardaf (o să vedeți mai târziu de ce folosesc brand-uri) să îmi facă și agentul lor constatarea (așa e procedura la noi, trebuie să constate toată lumea: poliție, asigurator că ai avut accident ca să te primească cineva în service). Singurul centru de constatare daune, atât CASCO cât și RCA al Ardaf este acum pe undeva prin Rahova (nu sunt sigur dacă e Rahova sau Ferentexas, oricum "on the other side" ... of the city, la ce vă gândeați? doar nu era să zic civilizație pe blog)Merg yo acolo, găsesc un agent, mă trimite la recepție, de unde mă preia alt "personaj". Îmi face omul fotocopii după toate documentele pe care le aveam, mă pune să completez un formular și să aștept să fie strigat numărul meu de ordine. După o perioadă (o viață, două.... nu m-am uitat exact la ceas, știu că a durat ceva..) vine alt inspector în acea sală de așteptare, întreabă cine urmează, verifică documentele, le spune că au greșit și că trebuie să completeze alt formular, trece la următorul număr, acea persoană spune că a vorbit cu un anume Alex, iar inspectorul trece la mine. Ia documentele, se uită pe ele, și mă întreabă de originale (avea în mână copiile făcute de colegul său mai devreme). Merg la mașină, iau documentele în original, merg în "birou" (era o cămăruță într-un service auto) și i le dau. Mă întreabă cum s-a întâmplat accidentul (probabil nu știa să citească ce scrisese agentul de poliție), îi povestesc, iar apoi îmi spune că trebuie să contactez persoana care m-a accidentat și să venim împreună acolo, ca el să pună cele 2 mașini în poziția accidentului să facă poză (probabil așa înțeleg și ei accidentul). O sun pe Oana (da, și persoanele care vor să mă omoare au nume(glumeam)), îi povestesc ce mi-a spus inspectorul, și ea spune că o să sune la Ardaf. Apoi, inspectorul mai are o revelație (inteligenți oameni, doar că gândesc încet.... foarte încet): yo nu sunt proprietarul mașinii. Și îmi spune că trebuie să vină proprietarul mașinii sau să am yo împuternicire notarială. Încerc să-i explic că yo am fost conducătorul implicat în accident și că cu banii pe care-i dau pe împuternicire repar dauna, fiind vorba de o Dacie 1310. Dar nu, el susține sus și tare că yo nu pot repara mașina fără ca proprietarul să vrea asta, pentru că e ca și cum yo aș lua bani în numele lui, ba chiar îmi dă exemplu că dacă merg la o bancă nu pot scoate bani de pe contul altcuiva. Îi explic că yo de fapt îi cresc patrimoniul proprietarului (da, prea mult drept) cu o reparație, dar nu înțelege.
Plec de acolo hotărât să-i dau în judecată și scârbit de modul în care funcționează unele (nu vreau să generalizez, la penultimul accident, Allianz-Țiriac s-au comportat exemplar) sisteme din România. Noi trebuie să plătim asigurări, dar când avem nevoie, nu le putem folosi, pentru că asiguratorii caută diverse motive.
Rușine ARDAF !!!
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu