miercuri, 22 august 2012

Revolutie - to be or not to be

După cum deja știe tot poporul mapamondul până la ora asta, ieri CCR a decis invalidarea referendumului și astfel Băse a redevenit președinte. Nu o să analizez acum normalitatea acestei decizii sau faptul că dna judecător s-a antepronunțat de vreo 3 săptămâni. Ideea e că Băse a avut sfori mai groase și s-a ridicat înapoi pe scaunul de la Cotroceni. Sau poate sforile au fost la fel de groase dar au fost legate cu noduri marinărești.

Ideea e alta. E normal că toți cei care au votat pentru demitere, acum sunt nemulțumiți. Și sunt mulți. Încă există o dilemă legată de numărul exact, dar cert e că sunt mai mulți decât cei care-l vor pe pirat acolo sus. Ca să nu mă înțelegeți greșit, toată lumea îl vrea sus, doar că unii îl vor la cârmă iar majoritatea îl vrea și mai sus.. spânzurat de catarg.

Cum acum la modă sunt revoluțiile ad-hoc și 2.0, ieri, după decizie, s-a pus iar de-o revoluție ad-hoc în față la TNB. Poate-mi explică și mie cineva de ce dacă avem o Piață a Revoluției, toată lumea protestează la Piața Universității.

Ieri, am trecut pe la TNB și era mare aglomerație. Abia am avut loc să trec pe trotuar... de mașinile de televiziune care erau parcate pe 3 rânduri. N-am stat să mă uit ce televiziuni sunt, era prea cald să pierd vremea pe acolo. Era atât de cald încât unii își făceau aer cu niște steaguri mari. M-am oprit 2 secunde pentru a imortaliza momentul, doar nu ai șansa să vezi așa ceva în fiecare zi. Apoi l-am întrebat pe un jandarm dacă cei care protestează acolo sunt nou veniți sau sunt rămași de la protestele trecute. Mi-a spus să merg mai departe, că nu e protest. O fi fost vreo iluzie optică, sau vreo fata Morgana. Noroc că făcusem o poză.



Poza este făcută ieri la ora 15:05. 
În acel timp, pe site-ul antena3 scria așa: 
Update 14.45 - Peste 200 de persoane care au protestat, marţi, în faţa sediului Curţii Constituţionale s-au mutat în Piaţa Universităţii, după ce, Curtea Constituţională a decis că referendumul pentru demiterea preşedintelui nu este valabil şi Traian Băsescu va reveni la Cotroceni.

Toată lumea știe că nu sunt fan al piratului, dar întotdeauna am fost de partea corectitudinii. Iar manipularea făcută de presă mi se pare jalnică. Mă rog manipulare se tot face, dar e stupid să minți cu atâta nonșalanță. Sau poate că nu le-a spus nimeni celor de la antena3 că la numărătoare nu se pun și forțele de ordine și oamenii de la celelalte televiziuni. 

Cum vrei să aibă cineva încredere în tine dacă la fiecare 2 minute debitezi o prostie despre Băsescu sau să numeri oamenii de la revoluție cum numără Roberta. Ce se întâmplă de fapt, e mai bine ilustrat în această poză: 


Problema e că acest tip de manipulare merge doar în cazul persoanelor ignorante care refuză să facă un minim de cercetări sau în mediul rural unde nu există Internet. Nu zic că lumea n-ar trebui să se uite la Antene că nu sunt Băsescu. Fiecare se uită la ce vrea. Spun doar că nu tot ce zboară se mănâncă. 

Și ca să exemplific și mai bine, o să atașez și un spot publicitar de prin anii 80. Nu din România, normal. 




Dacă aveți de gând să mergeți pe acolo, sloganul care se folosea ieri era: Ieșiți din casă, dacă vă pasă! 

Bineînțeles, cu intonație de stadion...

2 comentarii:

  1. Eu imi spun in minte mereu, a ma consuma sa nu, bineinteles ca nu imi bat capul, sunt romanca insa asta nu inseamna ca trebuie sa ma consum aiurea, ceea ce recomand si altora...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna recomandare, oricum nu te ajuta la nimic sa te consumi.

      Ștergere