vineri, 7 septembrie 2012

Cinefil: Expendables 2

Cu toate că nu era o zi obișnuită de mers la film (nu tu orange film, nu tu 5 lei Patria / Corso / Scala), dat fiind faptul că săptămâna asta nu mersesem la cinema și că aveam weekend în cursul săptămânii (la CGS e posibil), am apelat la compania amicului Emil pentru a ne pune la curent cu noile apariții. Știam că am niște vouchere de reducere, așa că am hotărât să mergem la Grand Cinema Digiplex (Băneasa). Pentru că lui Emil i-a trecut o pisică neagră prin cale și el e superstițios, am observat că voucherele expiraseră. Dar pentru că deja făcusem rezervarea, am mers oricum.

Și am ales Expendables 2.



În primul rând m-a atras distribuția. Nu are cum să nu te încânte o distribuție care îi bagă în același film și pe Van Damme și pe Chuck Norris și pe Jason Statham și pe Bruce Willis și pe Stalonne și pe Jet Li. Mai sunt și alții dar dacă îi scriu pe toți se termină articolul. Îi găsiți aici.

În al 2lea rând trailerul mi s-a părut interesant și m-am gândit că o persoană care a investit atât în actori, o să facă și o acțiune cel puțin decentă, întrucât dinozaurii respectivi nu joacă în orice film de mâna a2a. (Altfel era și Brad Pitt pe acolo).

Și am mers noi la cinematograful stelelor. Sala Ultra, bineînțeles.
După vreo 10 minute de publicitate audio, ecranul fiind stins, a început filmul. Direct cu acțiune. Cu toată trupa de vedete. Defilau vedetele pe acolo, omorând tot ce le stătea în cale (era stupid să nu fie așa, nu?) ca să ajungă la omul pe care trebuiau să-l salveze. (Mă chinui să nu divulg scene din film).

Cert e că Stallone și Statham sunt parteneri în film. Un parteneriat de succes aș spune. Alături de ei mai sunt și alte vedete care luptă împotriva unui inamic comun. Nu vă voi povesti filmul, ca să-l vedeți. Filmul este plin de acțiune și crime gratuite, toată lumea moare, eroii nu sunt răniți, happy ending & other bullshit.
Ce m-a surprins în mod deosebit, este numărul clișeelor care apar în film. Lumea râdea în sală de clișeele din film și astfel în loc de acțiune, pelicula a devenit o comedie veritabilă. Nu lipsesc nici replicile clasice ale lui Schwarzenegger dar nici "bancurile" cu Chuck Norris. Nu este un film surprinzător, are o notă predictibilă dar este foarte dinamic și plin de eroi clasici.

Personal mi-a plăcut mult Statham (oricum era actorul meu preferat din film), dar nici ceilați nu s-au lăsat mai prejos. Sunt vreo 2 actori care încă nu știu ce caută în această distribuție, dar per totatl, filmul merită văzut.

Aștept cu nerăbdare o continuare în care să fie cooptați și alți actori care au în spate filme grele. Mi se pare genială ideea de a-i aduna pe toți eroii la un loc întrun film. Fie el de succes sau de muzeu.

Per total, filmul primește de la mine nota 9. În principal pentru distribuția extraordinară, dar și pentru felul în care a fost făcută acțiunea fără a deveni previzibilă.

Vizionare plăcută, aștept păreri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu