marți, 13 noiembrie 2012

Articol Formator

După cum am promis anterior, revin cu un articol formator. Dacă tot am făcut cursuri o săptămână, acum îmi fac timp să scriu un articol. Ce, doar Emil să aibă?

Săptămâna trecută am participat la un curs numit Formator de formatori, sau Training of trainers. Da, sună mai puțin manelist în engleză. Ideea cursului e să transforme oamenii în veritabili traineri.

Am aflat de acest curs în urmă cu ceva vreme de la Emil și m-am gândit că niciodată nu strică să știi ceva în plus. Chiar dacă nu se leagă de pregătirea mea anterioară. Omul cât trăiește învață. Și e bine să știi din toate câte ceva. Așa că m-am înscris la curs.



Cursul a fost organizat de Euro 26 și a avut loc la Casa de cultură a studenților din București. A durat de luni până sâmbătă, de la 9 la 17. Dacă în momentul în care m-am înscris mi se părea prea lung, sâmbătă nu mai voiam să se termine.

Am fost 16 participanți, opt băieți și opt fete, iar trainingul a fost ținut de două trainerițe tinere și energice care se completau reciproc de minune. Și cele două domnișoare au reușit să mențină atenția cursanților pe toată perioadă în ciuda temperaturilor scăzute din sala de curs. Educația nonformală a învins din nou.

Datorită acestui curs, săptămâna trecută m-am trezit la 7 în fiecare zi și am ajuns acasă la 1, în fiecare noapte. Dar a meritat fiecare minut. Mă refer la cele din training, nu la serviciu. Am învățat o grămadă de lucruri despre comunicare și despre învățare. Am trecut prin ciclul lui Kolb, prin conul lui Dale și am folosit Pălării gânditoare. Am susținut o mini sesiune de training de 15 minute pregătită cu 5 minute înainte alături de o fată cu care de abia comunicasem cu 3 zile înainte. Am cunoscut oameni și am legat noi prietenii. Am avut prieten secret și am făcut energizere. A fost superb. Aș repeta oricând experiența.

Acum, aștept să vină data examenului. Examen în care vom concura cu Emil și absolvenții seriei anterioare, cursanți care, din ce știu eu, sunt cu studii sociologice. Și vom vedea roadele muncii noastre intese și dacă suntem pregătiți să formăm pe cineva.

Mulțumesc Laura și Natalia pentru tot și mulțumesc grupului pentru atmosferă.

P.S.: Bogdan, te-ai simțit bine?

2 comentarii: