miercuri, 6 februarie 2013

Cinefil - Argo

În sfârșit am reușit să văd și eu Argo. Dacă mai întârziam puțin lua Oscarul înainte să-l vizionez. Dar vorba aceea: “mai bine mai târziu decât niciodată”.

Am vrut să văd acest film de când am văzut primul trailer. Nu atât pentru povestea din trailer dar pentru că juca Ben Affleck în el. Ulterior am aflat că a fost produs de el împreună cu George Clooney, alt star favorit mie. Cum întotdeauna apar diverse, am tot amânat până azi. Iar așteptarea mi-a fost răsplătită.

Argo este un film bazat pe întâmplări reale. Tipica poveste cu americanii care sunt întotdeauna victime, de data aceasta devine reală în anul 1980 când are loc acțiunea. În Iran, angajații ambasadei americane sunt luați ostateci de către revoluționarii iranieni. Șase dintre angajați reușesc să fugă din abasada la timp iar filmul prezintă povestea salvării lor din Iran.

Filmul este bine regizat și reușește să creeze senzația filmelor din anii ’80. Astfel, pe durata lui te simți implicat în acea operațiune, respectiv în anul 1980. Fiind bazat pe fapte reale, povestea este una foarte credibilă îmbogățind experiența cinematografică.

Timp de 120 minute suspansul este prezent și nicio secundă nu este irosită cu detalii inutile. Trăiești la maxim fiecare moment, exact cum l-au trăit și cei care au scris povestea. Rolul lui Ben Affleck nu este atât de pronunțat pe cât mă așteptam însă recuperează din scaunul de regizor. Argo este un film în care povestea este mai impresionantă decât acțiunea propriu-zisă.

Ben a reușit să pună în scenă, într-o peliculă de numai 120 de miunte o poveste lungă și impresionantă. A reușit să comprime acțiunea fără a pierde detaliile. Acuratețea narațiunii și succesiunea evenimentelor te vor face să-ți dorești să revezi acest film. Este un film foarte bun despre o întâmplare care ar trebui cunoscută de toată lumea.

Faptul că operațiunea de salvare respectivă a fost clasificată până de curând nu face decât să întărească importanța actului de curaj de care a dat dovadă agentul CIA.

Te las să vezi filmul și aștept impresii.
Eu îi acord nota 8. Se putea adăuga mai multă acțiune.