vineri, 1 martie 2013

Botez ca-n povesti


Cu toții am auzit de formulări gen: o nuntă ca-n povești, sau o nuntă de vis. Dar de ce nu poate să existe și un botez ca-n povești? De înmormântări nu discutăm.

Dar există. Că vorba aceea, dacă n-ar fi, nu s-ar povesti.  Și e important, căci pozele de la botez vor fi primele poze din viața copilului alături de oamenii mari.

În anumite cazuri copiii sunt fotografiați din maternitate, însă majoritatea au ca prime poze, fotografiile de la botez. Așa de ce să nu aibă un botez ca-n povești? Mă rog, poate fi puțin mai dificil de închirirat un castel, însă măcar ursitoare se pot chema. Și se poate face o petrecere tematica, în care lumea să fie îmbrăcată mai în stil medieval, ca la castele. Cred că și copilul se va simți mai bine să vadă chipuri de poveste în loc de persoane necunoscute în costume, cu un aspect pe care mai târziu îl va întâlni în filmele americane cu mafioți.


Muzică medievală se găsește pe net gârlă, de bufoni e plină țara, așa că nu prea ar fi probleme. Cred că și atmosfera va fi mai destinsă și oamenii se vor distra mai bine, nefiind îmbrăcați în costume. Din când în când e bine să ieși din tipar. De ce să fii la fel ca restul lumii? Nu trebuie să ieși în evidență cu ceva? De ce să nu fie botezul copilului tău acel lucru care să spună: Copilul meu e special, e rupt dintr-o poveste. Și va avea un botez pe măsură, un botez de care lumea-și va aminti ca fiind: acel botez care nu a fost la fel.

Nu am nimic cu tradițiile, însă în astfel de cazuri, unde poți îmbina tradiția cu ceva în plus, nu văd de ce nu ai ieși în evidență. Am dat exemplul cu botezul, așa, că eram eu cu gândul la ursitoare și zâne bune, dar poate fi generalizat.

Nu poate fi aplicat la înmormântări, totuși. Oricum nimănui nu-i place să-și amintească o înmormântare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu