miercuri, 13 noiembrie 2013

Zilnic dar neobservat - Fluturasii

Astăzi o să vă atrag atenția asupra unui nou obiect cu care intrați zilnic și căruia nu-i dați atenție.
Mă gândeam la fluturași. Nu, nu aceia frumos colorați care ne încântă privirea în zbor. Aceia sunt fluturi. 

Rude cu moliile care ne distrug hainele (mă rog, asta se întâmpla pe vremuri, când hainele erau din fibre textile, nu din plastic). Insectele au și ele rolul lor în cartea de biologie și vor primi, cel mai probabil un articol, dar nu acum.


Acum mă refer doar la acei fluturași cu care intrăm în contact zilnic. Acele bucățele de hârtie de diferite dimensiuni, pline cu informații destul de inutile, însă deosebit de importante pentru cineva să taie un copac pentru a printa acele lucruri. Ecologistul din mine mă face să le refuz de fiecare dată când îmi sunt înmânate, însă de multe ori mă gândesc că ori că le arunc eu, ori persoana următoare, tot acolo ajung. Răul deja a fost făcut. Însă pot să-i menirea și să citesc informațiile tipărite.

Nu știu exact când s-a timpărit primul fluturaș și nici nu am găsit pe wikipedia informații referitoare la acest aspect. Cert este că acum s-a ajuns ca această modalitate de promovare să fie una dintre cele mai ieftine disponibile. E cam demodată, ce-i drept, cu apariția social-media, însă se poate condidera că se adresează altui public.

Zilnic se tipăresc miliarde de fluturași. Fie că vorbim de reclame, de invitații la eveminte, mesaje informative sau chiar propagandă, micuțele hârtii (de obicei în format A5 sau mai mic) ne trec zilnic prin mână, în drumul lor de la emițătorul mesajului către coșul de gunoi. Pentru că unicul lor rol este de a informa. După ce ai citit ce scrie pe hârtie, de obicei o arunci, pentru că nu ai ce face cu ea.

Rareori sunt cazuri în care îți amintești a doua zi ce scria pe hârtia de ieri (am dreptate, nu-i așa?).Și mai rar, aproape deloc, păstrezi respectiva hârtie. Fie pentru că-ți place mesajul, fie că-ți va mai trebui sau doar pentru că strângi mai multe să le duci la reciclat.


Oricare ar fi situația, fluturașul și-a îndeplinit misiunea de a te informa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu