miercuri, 18 decembrie 2013

De azi, Facebook FaceBani

Începând de astăzi, Facebookul bagă pe gât utilizatorilor (deocamdată doar celor din Statele Unite) publicitate. Din ce am auzit eu pe la televizior, ar fi vorba de calupuri publicitare de câte 15 secunde pe pagina principală. Anunțuri peste care utilizatorul nu poate trece.

Oricât de bună ar părea această măsură pentru marketing, pentru o companie cum este Facebook, care a fost listată la bursă în urmă cu vreo 19 luni (conform NasdaQ), pe termen lung prevăd că va avea un efect devastator.  Poate publicul va gusta din reclame la început, dar la un momentdat te saturi și îți amintești că tu vrei să fii pe un site de socializare, nu pe unul publicitar care să te sufoce efectiv cu reclame.


Chiar dacă prețul acțiunilor aproape s-a dublat în ultimele luni pe fondul mediatizării acestei modificări de strategie, am o presimțire că la anul pe vremea asta lucrurile nu vor fi tocmai roz pentru Zuckerberg și compania sa.  Nu știu exact ce s-a întâmplat dar în ultima vreme (ultimul an, să zic) parcă toată publicitatea a devenit mai agresivă. În principal pe site-urile gratuite. Avem reclame sufocante când ascultăm un playlist pe Youtube sau când ne citim mailurile pe Yahoo. Sunt de acord, au dreptul să facă și ei bani, îi înțeleg, dar nu trebuie să uităm că datorită acelui vizitator se câștigă banii. Un site plin de bannere dar cu zero trafic, va genera zero venituri.

Singura idee genială de afacere pentru acționarii Facebook ar fi să facă mare tam-tam pe tema asta, să vândă apoi toate acțiunile Facebook la un preț mare, iar apoi să bage publicitate până se satură lumea de rețele sociale și revine la viața reală, lipsită de reclame.


Până ajung anunțurile și la noi, puteți să vă bucurați în continuare de Farmville sau ce mai faceți voi pe Facebook, eu o să migrez încet încet către Google+.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu