Începând de
astăzi, Facebookul bagă pe gât utilizatorilor (deocamdată doar celor din
Statele Unite) publicitate. Din ce am auzit eu pe la televizior, ar fi vorba de
calupuri publicitare de câte 15 secunde pe pagina principală. Anunțuri peste
care utilizatorul nu poate trece.
Oricât de bună ar
părea această măsură pentru marketing, pentru o companie cum este Facebook,
care a fost listată la bursă în urmă cu vreo 19 luni (conform NasdaQ), pe
termen lung prevăd că va avea un efect devastator. Poate publicul va gusta din reclame la
început, dar la un momentdat te saturi și îți amintești că tu vrei să fii pe un
site de socializare, nu pe unul publicitar care să te sufoce efectiv cu
reclame.
Chiar dacă prețul
acțiunilor aproape s-a dublat în ultimele luni pe fondul mediatizării acestei
modificări de strategie, am o presimțire că la anul pe vremea asta lucrurile nu
vor fi tocmai roz pentru Zuckerberg și compania sa. Nu știu exact ce s-a întâmplat dar în ultima
vreme (ultimul an, să zic) parcă toată publicitatea a devenit mai agresivă. În
principal pe site-urile gratuite. Avem reclame sufocante când ascultăm un
playlist pe Youtube sau când ne citim mailurile pe Yahoo. Sunt de acord, au dreptul
să facă și ei bani, îi înțeleg, dar nu trebuie să uităm că datorită acelui
vizitator se câștigă banii. Un site plin de bannere dar cu zero trafic, va
genera zero venituri.
Singura idee
genială de afacere pentru acționarii Facebook ar fi să facă mare tam-tam pe
tema asta, să vândă apoi toate acțiunile Facebook la un preț mare, iar apoi să
bage publicitate până se satură lumea de rețele sociale și revine la viața
reală, lipsită de reclame.
Până ajung
anunțurile și la noi, puteți să vă bucurați în continuare de Farmville sau ce
mai faceți voi pe Facebook, eu o să migrez încet încet către Google+.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu