luni, 7 aprilie 2014

Saltele, somn si odihna

Cum îți așterni, așa vei dormi. Așa zice un vechi proverb românesc.

Și constat că e adevărat. De câte ori n-ați dormit aiurea, trezindu-vă mai obosiți decât v-ați culcat și cu dureri apăsătoare ce v-au presat toată ziua?


Diferența dintre un somn de calitate și un somn care vă consumă timpul și energia este dată în primul rând de saltea. Cum există diferențe între patul de acasă și patul din deplasare, iar aceste diferențe se simt în energia voastră zilnică, așa s-a descoperit că principalul factor care influențează odihna este salteaua.

Da, e foarte important ca salteaua pe care dormi să fie bună pentru organismul tău. Există saltele ortopedice, care sunt foarte tari, forțându-ți coloana vertebrală să stea dreaptă și sănătoasă, fiind foarte obositoare până te obișnuiești cu ele, mai ales dacă ai ceva probleme la spate și există alte tipuri de saltele, mai comerciale. Avem saltele pentru copii, rezistente la țopăilile în pat, specifice celor mici și avem saltele pentru hotel, cu o duritate medie, dar rezistență mai mare în timp. Probabil pentru mai multă mișcare orizontală.

Dacă vă orientați după reduceri saltele, gândiți-vă și la sănătaea spatelui vostru. Eu, când mi-am făcut patul, mi-am comandat o saltea tare, cu un extra strat de burete. Era tare la interior, dar oarecum moale la suprafață. Până mi-a venit cadrul de pat, dormeam ca pe un norișor de puf. Era perfectă. Apoi, pe somieră se tensionează altfel și nu mai e la fel de confortabilă. De aceea e bine să testați salteaua pe pat și să cumpărați produsul complet. Sau să păstrați salteaua veche în caz că vreți să schimbați cadrul de pat.

În caz că doar salteaua necesită schimbare, sunt convins că există show-room-uri unde puteți să vă întindeți pe diverse saltele, să vă dați seama care vă face bine la șale. Aveți în vedere că și perna influențează somnul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu