joi, 19 iulie 2012

Cinefil - The amazing Spider-Man

Ok, este timpul să scoatem la iveală și latura cinefilă a acestui blog.

Chiar dacă avem și o co-autoare care colaborează și cu alte site-uri cinefile de filme tari, și un alt co-autor care mă însoțește în fiecare miercuri la diferite cinema-uri să vedem noutățile de pe marile ecran, tot mie îmi revine sarcina să critic producțiile cinematografice. Și în acest caz.. The Amazing Spider-Man

Pentru că deja existau 3 variante de Spider-Man , s-au gândit producătorii să-l facă pe ăsta Amazing. nu prea le-a ieșit...

Prima chestie care mi s-a părut oarecum ciudată constă întrun detaliu tehnic. Filmul ruleză și 2D și 3D. Ok, și alte filme rulau, dar nu în același cinema. De unde la animații trebuie să fii atent la ce oră mergi ca să nu nimerești la un film dublat, aici trebuie să ai grijă să nu nimerești peste un păianjen 2D. Adică insecte 2D aveți fiecare în casă, pe perete, după ce le loviți cu pliciul.

Revenind la film. Acesta începe de pe vremea dacilor, de când era Peter Parker copil mic și se juca v-ați ascunselea cu cuierul. Iar apoi părinții îl lasă în grija mătușii May și unchiului Ben. Până aici e totul destul de intuitiv și din trailer. Dar apoi, Peter se face mare, și nu mai e interpretat de Tobey Maguire ci de un Andrew Garfield. Și atunci, parcă nu te mai uiți la Spider-Man.

E ciudat să modifici actorii așa, la un film care a mai avut deja 3 părți. Să încerci tu să reinventezi roata. Iar apoi, personajul principal feminin nu mai e Mary Jane.. Era un cu totul alt film. Doar numele era cunoscut. Nu o să intru mult în detalii pentru că nu vreau să le răpesc plăcerea celor care nu au văzut încă filmul, dar sunt câteva detalii care sunt foarte, foarte exagerate. O să mă refer aici doar la forța excesivă a lui Peter, lăsându-vă sa fiți și voi atenți la detalii.

Efectele 3D, cu toate că am văzut filmul la Grand Cinema, nu m-au impresionat, ba chiar m-au dezamăgit. M-aș fi simțit cel puțin la fel de încântat de film și dacă l-aș fi văzut în 2D. Probabil de aceea rulează și 2D, nici producătorii ne fiind foarte încântați. Și mi s-a părut foarte aiurea finalul în care Spiderman trage cu o pânză spre sală și totul se mișcă în slow-motion pentru a evidenția efectul 3D. Aiurea. Slab efect.

Una peste alta aș da cam nota 6 acestui film și dacă ar fi să aleg, aș alege oricând unul din cele vechi în detrimentul acestuia.