luni, 18 februarie 2013

Revolutia de sambata asta


“Afară, afară...”, așa se auzea sâmbătă după amiază, pe la ora ceaiului, lângă Hotelul Intercontinetal.

Jurnalistul din mine (era încă viu, îl mâncasem la prânz) m-a împins către centrul acțiunii. Către Teatrul Național București.


Se pare că din moment ce se renovează teatrul, spectacolele se țin afară. Era un protest ținut de taximetriști. Oamenii ăia cu mașini galbene care pun în pericol circulația ieșiseră la protest. Mă întâlneam cu cineva în zonă așa că am putut sta 2 minute să arunc o privire panoramică.

Se grupaseră, aveau câteva pancarde și strigau (a se citi cu intonație de stadion): “Afară, afară... cu Ilfovu’ din capita”. Oamenii aveau o problemă că cei din Ilfov le fac concurență neloială. Probabil fură mai mult ca ei. Am văzut acolo și o mașină de la Logistic taxi. Niște țepari cu care am avut contact vineri.

Eram la mall (vineri) cu o amică care trebuia să ajungă la 2 stații de RATB distanță să-și recupereze mașina care fusese ridicată de hingheri. Și ea a vrut să luăm un taxi. Erau unul de la Speed, care era ocupat, unul de la Pelicanul,pe care am zis să nu-l luăm că e țepar și al treielea de la Logistic. Tarif 1.35 . Ne urcăm, am văzut că aparatul de taxat era întors către șofer, nefiind vizibil din spate, dar am ignorat aspectul acesta. Ajungem la destinație și ne cere 17,5 lei. 2 stații RATB J. De la Mall Băneasa până la Pod Băneasa. 

Îl întreb cum a ajuns la suma asta, cu acel tarif de 1.35 lei/km . Răspunsul lui, obraznic, a fost: Tariful meu e de 3,5 lei/km , nu e vina mea că voi nu citiți . Mă dau jos, gândindu-mă că nu se poate să nu fi văzut eu bine. Îi confirm animalului ce scrie pe ușa lui, la care replica lui vine cu tupeu: Scrie tarif 1 punct . Nu 1 virgulă 35. Tariful meu e de 3,5 lei.  Cu toate că nu exista un tarif 2.

Atunci mi-am dat seama că și poziția aparatului e una calculată. Și că acel om e pus pe dat țepe. Partea tristă e că aceste specimene au numere de București,  așa că nu vor pleca chiar dacă această nouă revoluție de la Universitate are succes.

Cum orice experiență te învață ceva, m-am învățat minte să nu mai apelez decât la companiile serioase, cunoscute: 2000, Speed, D’Artex, Leone, Meridian. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu