joi, 16 mai 2013

Inventia inventiilor


Mă gândeam așa, care ar fi cea mai mare invenție a umanității. Acel lucru care a revoluționat lumea cu adevărat.

Prima invenție care mi-a venit în minte a fost roata. Dar apoi m-am gândit că nu mare invenție și că nici nu a suferit mari îmbunătățiri de la forma sa inițială. Unii ar zice că asta e bine. Eu consider că o descoperire care nu evoluează nu e chiar așa de revoluționară. Simpla sa evoluție e dovada clară a utilității sale. Arată că oamenii sunt preocupați de ea.

Așa că m-am gândit la pistol.  Arma.


Chiar dacă la început reprezenta doar o evoluție a praștiei folosind praful de pușcă, pistolul chiar a marcat lumea. Și-a lăsat o amprentă serioasă. Și aici nu mă refer doar la numărul mare de morți.  Nu sunt chiar atât de sadic.

Mă gândeam cât de mult a evoluat și ca arma, având în vedere marea varietate de modele disponibile (în unele state chiar sunt disponibile, iar în altele trebuie să știi pe cine să întrebi). Dar și ca simbol. Un obiect care are acea formă, chiar dacă nu e o armă, capătă numele de pistol.

Și avem aici pistoale pneumatice, folosite în vulcanizări (știți voi, alea cu care la cursele de F1 ajută la schimbarea rapidă a roților), pistoale de lipit, folosite în electronică (nu știu dacă la iPhone se folosește un pistol de lipit sau este folosită vreo lege de-a lui Newton).

Mai sunt pistoalele de vopsit (bine, și cele normale te ajută dacă vrei o vopsea cu găuri) și pistoale cu lipici cald. Există și pistoale de etichetat și altele, n-are rost s-o lungesc cu exemple.

Ideea e că acest mic obiect a dus la apariția multor ustensile doar prin forma sa ingenioasă.
Nu zic că nu există roți dințate sau altele. Doar că roata nu face decât să se învârtă... #numazic

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu