marți, 23 iulie 2013

A fi sau a nu fi... contabil

Discutam zilele trecute cu una din colegele mele de facultate, de la Relații internaționale, care a fost atrasă mai mult de contabilititate decât de restul disciplinelor cu caracter internațional.

Mi-a spus că sunt o mulțime de firme contabilitate București, și prin urmare, piața locurilor de muncă este mai deschisă decât pentru noi, restul, care visăm cariere internaționale. Și prin cariere internaționale, nu mă refer la CGS. Prietenii știu de ce (fără aluzie la bere).

E drept, contabilitatea e necesară fiecărei firme, fie ea una de apartament (caz în care birocrația este mai puțină), fie o corporație multinațională (că tot vorbeam de extraneitate).  Însă chiar așa nevoie mare să fie de contabilii? Chiar să fi ajuns în punctul în care, sistemul, prin birocrația sa, să fi creat un job în care să fie nevoie de mai mulți oameni decât firme?

Pasul următor va fi scăderea prețurilor la serviciile de contabilitate. Asta în cazul în care contabilii se înmulțesc. Oferta de servicii va fi foarte mare, iar prețurile mici. Momentan nu pot spune dacă serviciile contabile sunt scumpe sau ieftine, pentru că n-am interacționat cu ele. Știu doar că puținii prieteni care se ocupă cu aceste lucruri, nu o duc prea rău. Nici din punct de vedere financiar, nici din punct de vedere al volumului de muncă. Mă rog, depinde cum vrei să privești lucrurile, dar din perspectiva mea, faptul că au de muncă, nu poate fi un lucru rău. Cel puțin nu în contextul economic actual.

Ideea e că, în timpul facultății, nu mi s-a părut a fi un domeniu atât de interesant, și de viitor, contabilitatea. Am învățat-o,  cred că după un mic training pentru a-mi șterge praful de pe memorie, aș putea s-o practic, însă nu mă atrage. În principal datorită birocrației. Întotdeauna birocrația mi-a displăcut. Și cred că tuturor li se întâmplă asta, de aceea sunt contabilii bine plătiți, că te scutesc de stat la cozi pe la administrațiile fiscale să depună formularele lu’ pește. Nu pentru că știu să facă câteva calcule cu intrări-ieșiri. Pentru asta există computere, și există calculatoare. Nu trebuie să-ți bați capul prea mult. Însă când vine vorba de stat la cozi... nu mai e așa amuzant.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu