sâmbătă, 16 noiembrie 2013

Pantaloni sau fuste?

Nu-mi aduc aminte să fi fost critic vestimentar până acum, dar trebuie să explorez și acest segment. Și o să încep acum cu o scurtă analiză.

Am mai spus și susțin în continuare că nu îmi place moda. Mi se pare că pur și simplu creatorii de modă își bat joc de oameni. Ca și cum ar fi un fel de persoane care joacă SIMS și pur și simplu vor să râdă de populație. Ceva de genul: hai să vedem cât de caraghioși ar arăta dacă-i îmbrăcăm cu asta.
Nu neg că există și creații ok. Dar majoritatea nu sunt.

Un aspect care mi se pare destul de ciudat și nu știu exact dacă ține de evoluție, de egalitatea în drepturi a femeii cu bărbatul, de transsexualitate sau de orice, e faptul că tot mai puține femei poartă rochițe / fuste. Toată lumea poartă pantaloni. Ce se întâmplă cu expresiile de genul: cine poartă pantalonii în familie?  

Da, unii pantaloni dama sunt foarte sexi. Recunosc asta. Dar nu e normal să nu mai vezi fete cu fuste.
Fusta e simbolul feminismului. E pe semnul de la toalete. Vă dați seama cum ar fi dacă ar exista un paznic la toalete care nu ar lăsa persoanele fără fustă să intre în toaleta fetelor? Și să arate spre indicator cu o față plictisită și să spună: nu știi să citești?. Dacă vrei să porți pantaloni, asumă-ți tot pachetul de responsabilități. Nu intru în detalii tehnice de genul: de ce au pantalonii de damă șliț. Nu e cazul și nici locul. Și chiar nu e important. Fetele ar trebui să poarte fuste și rochițe. Și costume de baie. Costumele de baie sunt ok.
Cum s-a ajuns în situația asta?

Nu mă înțelegeți greșit, există articole vestimentare masculine care arată foarte bine pe o fată, la fel cum există pantaloni care scot în evidență un posterior bine conturat. Dar ce se întâmplă cu feminitatea? Cu misterul? Pur și simplu renunțăm la tot pentru că acea pereche de blugi e “bine conturată”?

Și nu, nu sunt misogin. Fetele au dreptul să se îmbrace cu ce vor. Și băieții la fel. Doar că mă interesează mai puțin cu ce se îmbracă sexul tare. Mie îmi plac fetele și pe ele le observ. Și observ că tot mai puține se îmbracă feminin.  Să fie evoluția modei? Să fie încercarea de a se integra întro societate a bărbaților (asta mă îndoiesc maxim că e o variantă, mai ales acum)? Încă încerc să aflu un răspuns, așa că adresez o întrebare cititoarelor mele:

                                                                De ce preferați pantaloni în loc de fustă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu