marți, 4 noiembrie 2014

„Îmi place cum miroși” – o poveste de dragoste fără sfârșit

Sursă foto: Pinterest
Nu știu alții cum sunt, dar eu întotdeauna am asociat amintiri cu senzații, persoane cu sentimente și întâmplări din viață cu gândurile la acea vreme. Iar oamenii pe care i-am cunoscut și care au fost sau sunt importanți pentru mine i-am asociat cu o serie de amănunte poate lipsite de importanță pentru alții, dar care pentru mine reprezintă enorm. Astfel, nu mă pot gândi la cineva drag fără să-i simt în nări parfumul, sa îi vizualizez în minte zâmbetul sau modul cum știu că mă privește când suntem doar noi doi, împreună.

Sursă foto: Pinterest
Dintre toate acestea, parfumul este ca o carte de vizită. Cunosc persoane care s-au îndrăgostit atrase de parfumul celuilalt. Pentru ele, acest miros reprezintă un fel de promisiune că celălalt e într-un anumit fel, ca i se potrivește și că reprezintă ceea ce caută. Nu știu dacă e mereu asa, însă pot foarte bine să înțeleg magia pe care un parfum o exercită asupra cuiva sensibil la asta. Am și auzit declarații de felul: „Îmi place mult cum miroși. Cu ce ți-ai dat?’”. Replica asta chiar a făcut subiectul unei piese de teatru care îmi este dragă. Până la urmă ține mult și de compatibilitatea dintre oameni, și dacă dragostea este într-adevăr o reacție chimică dictată de feromoni, așa cum se spune, ei bine, atunci parfumul chiar are un rol bine definit în această poveste.


Sursă foto: Pinterest
La început cel puțin dragostea se împletește cu atracția. Iar atracția, pe lângă partea vizuală, are și o componenta olfactivă. Ma îndoiesc că te poți îndrăgosti de o persoană al cărei miros te deranjează. Și, deși de multe ori e vorba de mirosul natural, uneori un parfum bun chiar face diferența. Și devine pentru persoana dragă acel „ceva” care te definește chiar atunci când nu ești acolo. Nu vi s-a întâmplat să simțiți pe pernă parfumul celui drag după ce pleacă, sau sa îl cautați inconștient în mulțime doar pentru ca ați simțit acel parfum din nou, chiar dacă e purtat de altcineva?

Pentru mine mirosul e un criteriu important de selecție. Nu știu exact ce declanșează, dar știu că nu de puține ori mi-a venit să spun cuiva: „Știi, îmi place cum miroși, ți-aș recunoaște parfumul dintr-o mie”. Și de aceea caut mereu parfumuri care să mă definească, pe care să le simt ca se asociază ușor cu cine sunt, cu care pot „rezona” din prima clipă când le-am simțit.

În ceea ce mă privește, am schimbat destule parfumuri până acum, în funcție de diferite etape ale vieții, și chiar în funcție de anotimp. Chiar se recomandă sa ai mai multe parfumuri pe care să le folosești alternativ. Folosind doar unul te obișnuiești atât de mult cu el încât ajungi să nu-l mai simți, să devină parte integrantă din tine. Problema este că de-aici se poate cădea ușor în excese. Există domnișoare sau doamne care își „trântesc” o sticluță de parfum și nici măcar nu-și dau seama că orice parfum, oricât de bun, devine deranjant în cantități prea mari. Un parfum trebuie sa fie subtil, să îl simți doar când stai aproape de acea persoană și să te facă sa-ți dorești sa te apropii și mai mult de ea.

ESCADA Sunset Heat
Dacă aș povesti despre toate mărcile de parfumuri încercate până acum, în mod sigur nu mi-ar ajunge spațiul de scris. Am încercat de toate, fresh, florale, lemnoase sau orientale. În funcție de momentul zilei, de dispoziție și de locul în care mă voi afla aleg să port un anumit parfum sau nu. Însă acum mă voi opri la o marcă dragă mie, cu parfumuri predominant florale însă pline de personalitate, care pe mine mă duc mereu cu gândul la vacanțe de vis, la plaje exotice, apusuri de soare pline de magie și la petreceri pline de pasiune ce se întind până în zori. Este vorba de ESCADA, o marcă pe care am descoperit-o acum mai bine de șapte ani.

Sursă foto: arhiva personală
Primul parfum primit din acesta gamă a fost Escada Sunset Heat, și chiar l-am primit de la iubitul meu într-o vacanță de vară. A fost o vară plină de pasiune, în care am descoperit prima dată insulele grecești, cu plajele lor minunate. Cum spuneam la început, eu am obiceiul sa asociez parfumurile cu întâmplări deosebite din viața, și în acea vară m-am îndrăgostit cu adevărat de acest parfum si de locurile minunate descoperite. Apoi, când m-am întors, l-am cautat iar si iar.

ESCADA Sexy Graffiti
ESCADA Moon Sparkle
După aceea am început să caut marca mereu când plecam din țară, în magazinele duty-free, și mereu veneam cu o altă sticluță. Țin minte cât de încântată am fost când am descoperit parfumul Escada Sexy Graffiti în vizita mea în New York, la un preț mai bun decât era în țară. Iar apoi Escada Moon Sparkle într-o seară frumoasă petrecută în Austria. Astfel, fiecare parfum al meu a rămas asociat cu un loc minunat vizitat și cu persoana alături de care am avut norocul să trec prin această experiență.

Și asta s-a tot întâmplat de-a lungul câtorva ani, pana când am descoperit în sfârșit magazinele de parfumuri online, Și atunci mi-am dat seama ca ele reprezintă alternativa cea mai rapidă și eficientă. Și de atunci dragostea pentru parfumuri și-a găsit și o componentă virtuală, asociată cu o nouă relație apărută pe Internet și cu tot ce a urmat după. Și de data asta sper să dureze o viață.

Sursă foto: www.facebook.com/OnlineParfum.ro




Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu