luni, 29 octombrie 2012

Inventivitate sau adaptare

Că tot am scris ultimul articol despre serviciu, m-am gândit să vă povestesc despre inventivitatea și adaptarea unora la evoluția lucrurilor.

Sâmbătă seara, după serviciu, am fost la o nuntă. Nunta Cristinei cu Alex. Casă de piatră, și aici în mediul virtual!

Și cum la nuntă, în România, există un obicei cu furatul miresei, m-am asociat grupării teroriste care a sustras mireasa de la propria nuntă. Că doar oamenii aceia care au făcut documentarul despre furatul miresei, l-au făcut bazat pe fapte reale.




Am zis să mergem într-un club, dar când am ajuns acolo, ni s-a spus că nu avem voie să filmăm sau să facem poze. Că așa e la noi, fiecare are exclusivitate în localul lui. Așa că am luat mireasa și am dus-o la Arcul de Triumf. Era un triumf că reușisem cu greu să o luăm de sub atenta supraveghere a mirelui.

Bineînțeles că dacă Arcul apăruse pe Discovery (sau unde fusese difuzat documentarul despre tradiție), acolo mai era o mireasă. Și era acolo și un lăutar și lume cu găleți cu apă. Și tocmai când mă pregăteam să zic că noi am uitat să luăm muzicant, lăutarul respectiv vine și cântă lângă noi. Și lumea cu gălețile pe acolo, de ziceai că am venit împreună, nu alta.

Și atunci mi-a picat fisa. Cerșetorii din timpul zilei aveau și un job de noapte. Erau un alai de ocazie. Oamenii au văzut la televizor că miresele se duc acolo și s-au gândit să cerșească mai eficient. Până aseară mai văzusem cerșetori la nunți doar la ieșirile din biserici. Dar se pare că ei se adaptează repede. Nu zic că o fi greu să te uiți la televizor și să vezi că mireasa aia care iese din biserică,  va fi furată mai târziu.

Neobosiți fiind după o zi întreagă de cerșit își permit să stea și noaptea. Și așa ajung ei la venituri mai mari decât oamenii care muncesc 8 ore/zi, 5 zile / săptămână. Nu știai? Mai era un documentar în care se spunea că un cerșetor câștigă cam de 5 ori salariul mediu. Și dacă faci un calcul rapid, ajungi la sume mari. Și apoi ia în calcul că cerșetorul nu dă bani pe asigurări sociale, nu plătește taxe și impozite, nu plătește transportul în comun și nu muncește. Muncești tu pentru el. E ca un șef al tău.

Te simți bine gândindu-te la această imagine?

Un comentariu:

  1. Bine punctat. Eu nu pun botu' la asa ceva.
    Ai de la mine o nominalizare, dar si o leapsa dintoasa :).

    Te bagi la leapsa sau la un comentariu?

    RăspundețiȘtergere