Într-o lume în care în China se produce orice
de la ouă de găină până la tehnologie, lumea se reorientează către calitate, în
detrimentul cantității și prețului mic.
Era o vreme în care mai mult și mai ieftin
însemna mai bun. Acum lucrurile s-au schimbat și este mult mai important pentru
cumpărător ca produsul / serviciul cumpărat să fie calitativ, astfel încât să
nu fie necesară reinvestirea unor resurse întrun înlocuitor. Și e logic, decât
să cumperi 2 telefoane proaste, mai bine îți iei unul singur, dar bun. Sau dacă
n-ai ce face cu banii, îți iei iPhone.
Dar cum poți tu, ca și firmă să-ți dovedești
calitatea produselor către un client nou? Un client care caută produsul /
serviciul pe care tu-l produci / comercializezi însă nu a mai cumpărat de la
tine și nu știe pe cine să aleagă pentru a-și satisface nevoia. Pentru asta
ți-ar trebui o certificare iso. O certificare care să ateste standardele înalte
după care produci tu.
Problema apare atunci când consumatorul final
nu se interesează de calitatea produselor. Mă rog, e problema sa, dar indirect
poate fi o problemă și pentru ceilalți. De ce?
Simplu. El cumpără plăcuțe de frână
contrafăcute pentru mașina sa, o plăcuță se crapă, roata autoturismului se
blochează, mașina intră în derapaj, el pierde controlul și omoară câțiva
trecători care se plimbau pe marginea străzii, sub mirosul de tei, pentru a
uita de ziua lungă de la serviciu. E doar un exemplu, însă pot fi sute sau
chiar mii.
Bine, nu toate “făcăturile” pun vieți în pericol. Eu am dat un exemplu pentru
a atrage atenția. Replicile chinezești nu sunt bune. E drept, nici prețurile
brandurilor nu sunt tocmai în regulă și astfel de produse contrafăcute reușesc
de multe ori să mai coboare puțin prețul produselor originale. Am văzut un caz
asemănător pe piața tabletelor: datorită chinezăriilor, brandurile mari au început să scoată produse la
prețuri mai mici, pentru a fi competitive.
Rămâne de văzut dacă sunt și calitative...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu