vineri, 5 iulie 2013

BAC - Brigada de Arestari din Colegii

Evenimentele recent întâmplate cu examenul de Bacalaureat de anul acesta, m-au determinat să scriu câteva cuvinte.

În primul rând vreau să-mi exprim de acum previziunea că rata de promovabilitate de anul acesta va fi undeva la 60%. E doar o previziune, după/dacă se împlinește o să vă povestesc și cu ce gândire am ajuns la procentul respectiv.

Dar să revenim la arestări. Partea cu arestările în masă e un subiect mult mai interesant. De ce? În primul rând datorită spectacolului creat. Ok, au fost arestați oameni după prima zi. Dar ce s-a întâmplat azi, când au băgat copiii în autocare direct din examen, mi se pare de-a dreptul șocant. E trist că așa acționează instituțiile statului și că ne facem de râs ca țară.


Ok, să spunem că toți acei elevi au copiat. Nu le iau .eu apărarea. Însă de ce atâta mobilizare de forțe? Dacă au copiat există înregistrările video din săli care să ateste acest lucru. Nu trebuie să te duci să-i iei precum Gestapo. Elevii respectivi nu prezintă niciun fel de pericol iminent pentru societate. E adevărat, pe termen lung vor masacra limba română și vor fura de câte ori vor avea ocazia. Dar asta nu înseamnă că dacă erau arestați mai tâziu se întâmpla ceva rău.

O altă chestie care mi s-a părut nelalocul ei a fost reacția premierului. Ori intervii de la început, ori nu te mai bagi. Mă îndoiesc că nu se știa de ampla operațiune. Înțeleg că Victoraș încearcă tot timpul să dreagă busuiocul spunând că el a aflat ultimul și să aibă atitudini populare. A câștigat câteva voturi la ieșirea de azi. De la păriții copiilor care erau acolo.  Atât.

Nu am înțeles de ce a fost doar acest liceu sub lupă. E singurul la care s-a copiat? Mă îndoiesc profund. Cred că a fost doar praf în ochi, pentru a atrage atenția din restul țării. De aici și marea mobilizare de forțe. Că directoarea liceului ar fi fraudat BACul încă de acum 4 ani? Asta e o problemă mult mai serioasă. E ca și cum ai ști că un individ e criminal în serie, dar aștepți să-și construiască un portofoliu de victime, să fie mai spectaculos.

M-am uitat pe rezultatele de la BAC din anii precedenți, pentru respectivul liceu. În ultimii doi ani,  media liceului NU a fost una de trecere. Și promovabilitatea a fost puțin peste 50%. În 2010, însă, avem o medie de 8,52 și promovabilitate 100%.  O discordanță foarte mare.  100% promovabilitate?  Nici măcar Sf. Sava nu a avut 100%. În condițiile date, mi se pare ciudat că de abia acum se fac arestări.

Plus că toată povestea asta cu mita în pachetul de șervețele mi se pare cam de amatori. Adică la nivelul ei, de director, ai acces la liste cu supraveghetori. Ai numele lor, etc. Ai putea stabili o întâlnire apoi... #numazic

De abia aștept finalul :)


Surse: 
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/judecatorii-motiveaza-arestarea-fostei-directoare-de-la-bolintineanu-costica-varzaru-a-fraudat-bac-ul-inca-de-acum-4-ani-60320.html
http://www.admitereliceu.ro/institutie/liceul-teoretic-dimitrie-bolintineanu-bucuresti/rezultate-bac
http://www.admitereliceu.ro/institutie/colegiul-national-sfantul-sava-bucuresti/rezultate-bac

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu