sâmbătă, 7 decembrie 2013

Spiritul sarbatorilor

Mai țineți minte reclama aia la Cosmote cu „sufletul petrecerii intră în tine? O chestie asemănătoare simt eu cu spiritul Crăciunului. Doar că încearcă să intre cu forța.

Marile magazine au început să comercializeze decorațiuni de la începutul lunii noiembrie,  au apărut raioane speciale cu cadouri și globulețe, iar parcările s-au umplut cu brazi. Nu mai zic de luminițele de pe toate străzile, lumini care în lipsa unui strat de zăpadă mă fac să mă simt ca pe pista unui aeroport gigant. Un aeroport care așteaptă o lună și ceva să aterizeze moș Crăciun cu sania lui și să aducă veselie în acest oraș în care toată lumea e tristă și agitată.


De atâtea pregătiri, până vine Crăciunul ne săturăm de spiritul sărbătorilor de iarnă. În oraș timpul curge altfel. Colindătorii vin multe zile înainte de sărbătoare, doar pentru că au de acoperit un teritoriu mai mare. În mediul rural, tradițiile se păstrează, lumea se cunoaște și se colindă doar în Ajun.

Nu o să vezi la case Domnești decorațiuni aprinse cu o lună înainte. Sau tot felul de instalații prin curți de parcă am fi în filmele cu americanii care concurează care consumă mai mult curent de Crăciun. Nu, oamenii normali, neafectați de influența corporatistă, serbează doar o zi pe an. Dacă am celebra zilnic, atunci Crăciunul ar fi o zi ca  oricare alta.  Nu am nimic cu sărbătorile, doar că mi se pare că își pierd din importanță dacă le sărbătorim în fiecare zi.

Îmi amintesc că atunci când eram mic abia așteptam să vină moșul, să primesc cadouri, să văd decorațiunile din brad, etc.. Acum te duci până la mall, vezi zeci de brazi, te uiți pe etichete și vezi că au prețuri de zece ori mai mari decât cadourile pe  care le va primi 80% din populație.


Așa și cu Revelionu’. Îmi amintesc că îmi spuneau bunicii când stăteam până mai târziu seara, să merg la somn, că nu e Revelinonu’. Acum, cu jobul actual, sărbătoresc în fiecare zi J. Chiar mă gândesc ca în noaptea dintre ani să mă culc devreme, pentru a fi o noapte specială. Doar că probabil m-ar ține treaz artificiile și petrecerile din jur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu