miercuri, 9 aprilie 2014

Ploi, recolte și agricultură

A-nceput de ieri să cadă...  Da, știu că e din altă poveste, dar dacă vă uitați puțin pe geam veți constata că greșeala nu e de la mine și că eu, de fapt, sunt doar mesagerul. Iarna se lasă greu îndepărtată și insistă să rămână și de sărbătorile pascale. Auto-invitată, vrea să fie alături de noi când ciocnim ouă colorate.

Mă rog, eu n-am nimic împotrivă, dar toată treaba asta afectează serios agricultura. Am văzut bălți pe câmpuri de la atâta ploaie și mai mult ca sigur unele recolte au fost deja compromise din cauza temperaturilor scăzute de săptămâna trecută. E un risc pe care lumea și-l asumă, la urma urmei nu poți controla vremea. Doar că se pot remedia” aceste shimbări bruște prin reducerea nivelului poluării.

Nu o să intru în amănunte legate de ecologie, doar mă uit cu tristețe cum oamenii nu pot să-și îngirjească recoltele și nu pot produce la preț competitiv din cauza unor intemperii. Că degeaba vrea micu agricultor român să producă și el legume la prețuri europene, dacă vremea nu-l ajută. El își cumpără și motocultor și motosapa, are grijă de recolte, le seamănă și le prășește la timp, iar de-odată se întâmplă ceva climateric care-i dă toate planurile peste cap. Ori vine o secetă de se usucă tot, ori plouă și putrezesc recoltele.

Principala problemă  e că nu se iau măsuri la nivel național. Instalațiile de irigații au fost date la fier vechi (că așa se fac privatizările la noi), iar acum ne văităm că e secetă.  Dacă s-ar vrea refacerea “Grânarului Europei”, eu cred că s-ar reuși. Însă în zilele noastre, fiecare își vede doar de buzunarul propriu și interesul național e pus pe planul doi în cel mai bun caz.


Agricultorii mor de foame, recoltele se strică, dar Ponta scumpește benzina și-și face campanie electorală. România...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu