sâmbătă, 10 mai 2014

10 mai - ziua arborilor

Azi, pe 10 mai, lumea sărbătorește Ziua Regalității. Mai puțin știut este că astăzi este ziua Păsărilor și arborilor în România.

Și nu mă refer aici la toți cei care au dat denumiri de străzi prin București, de genul Hatmanul Arbore. E vorba de o sărbătoare a naturii. O zi în care ar trebui să ne bucurăm că încă mai avem copaci și să fim recunoscători că aceștia ne oferă zilnic oxigenul de care avem nevoie și ne protejează de radiațiile solare.


Mă rog, de păsări nu știu ce să zic, probabil se sărbătorește la KFC chestia asta, dar eu sunt mai interesat de copaci. Mie îmi place natura, am plantat pomi și aș renunța oricând la betoanele orașului pentru umbra pădurii. Aerul curat și briza răcoroasă oferită de o pădure deasă de pe munte nu vor putea fi reproduse niciodată, de nimeni.  Desigur, de exemplu, un aparat de aercondiționat inverter poate să îţi ofere un aer răcoros, face economie, protejează mediul şi îți crează în confortul casei tale o temperatură pe gustul tău şi un aer proaspăt, dar parcă nu e acelaşi lucru cu aerul din natură.

Nu spun că nu ar trebui să mai avem nevoie să plătim montaj aer condiționat, dar nu ar fi plăcut ca atunci când deschizi fereasta, să intre aer proaspăt, nu plin de toxine? Nu o să ne mutăm toți în pădure, însă acest lucru s-ar putea face foarte simplu prin împădurirea zonei urbane. Da, renunțăm la betoane pentru natură şi sănătate. E evident că avem nevoie de blocuri şi de clădiri de birouri pentru a câştiga un venit care să ne asigure viaţa. Dar putem creşte densitatea de copaci pe spaţiile verzi deja existente. Și putem face parcări subterane sau chiar supraetajate şi deasupra să plantăm copaci. Și aşa împăcăm şi capra şi varza, cum s-ar spune.


Problema principală este că celor care sunt la putere nu le pasă de natură ci doar de propriul buzunar. Un astfel de proiect aer nevoie de o susținere foarte puternică pentru a fi pus în practică, pentru că nu pot eu să merg și să încep să plantez copăcei așa aleator.  Dar dacă se vrea se poate și în câțiva ani am putea și noi să sărbătorim Ziua Păsărilor și Arborilor așa cum se cuvine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu