duminică, 9 noiembrie 2014

O vacanță de vis, vacanța pe care ți-o amintești o viață


Există plimbări și există călătorii. Există simple concedii și există vacanțe. Dar mai presus de toate exista vacanțele speciale în viața fiecăruia. Sunt acele sejururi de durata medie sau lungă care te schimbă, te transfigurează, te fac sa re-evaluezi tot ce ai știut vreodată despre alte țări și despre alte lumi. Te fac un cetățean european în toată puterea cuvântului sau, mai mult, un cetățean cu drepturi depline al acestei lumi.

Dintotdeauna am crezut că, pentru a-i putea judeca sau înțelege pe ceilalți, trebuie sa mergi o vreme “in their shoes”. Altfel zis, nu poți critica o anumita cultură sau un mod de viață numai pe baza părerilor altora sau a ceea ce vezi la televizor. Nu, înțelegerea unei culturi sau a unei țări presupune să locuiești o perioada acolo, chiar dacă e vorba de doar câteva săptămâni. Abia atunci poți înțelege felul cum gândesc locuitorii sau care sunt temerile și așteptările lor. Pentru mine să înțeleg cultura unei tari și pe locuitorii ei reprezintă motivul principal al unei călătorii. Și totodată reprezintă una dintre cele mai frumoase pasiuni la care ma pot gândi.


De când mă știu am avut o fascinație pentru Statele Unite. A început undeva în liceu, odată cu accesul la filmele Hollywoodului și poate ca și serialul la modă între adolescenți pe vremea aceea, Beverly Hills 90210, a avut rostul lui. Apoi, în facultate, am aflat de programele work and travel prin care studenții puteau merge câteva luni în Statele Unite în timpul vacanței de vara. Mi s-a părut foarte interesant programul, mai ales ca munca nu părea grea (am avut colegi care erau salvamari sau ghizi timp de 2-3 luni, după care aveau o lună la dispoziție să se plimbe și să cunoască țara). Dar nu știu cum, n-am reușit niciodată să-mi iau inima în dinți și sa ma înscriu și eu. Nejustificat, mi se părea destul de greu sa fii printre străini și am preferat sa mă angajez în țară în perioada de vară. Dar am rămas în continuare cu această fascinație și aveam o admirație vecină cu respectul când discutam cu cineva care se întorsese din programul work and travel, iar mie mi se pare ca are cu totul alt aer, mai sigur pe el și mai deschis către tot felul de oportunități.


Această fascinație m-a urmărit și după terminarea facultății. De aceea, când s-a ivit ocazia de a merge în vizită la niște prieteni stabiliți în Statele Unite, la nunta lor, nu am stat pe gânduri nici măcar o secundă. Împreună cu prietenul meu ne-am depus actele la ambasadă și am așteptat cu înfrigurare interviul pentru viză. Emoțiile s-au dovedit nejustificate, am obținut viza pentru 10 ani destul de ușor. Ne-am luat bilete și peste câteva luni iată-ne înainte de ziua cea mare.
Ce a urmat a fost un fel de vis frumos din care mi-a fost greu să mă trezesc. Au fost doua săptămâni extraordinare, petrecute pe alte tărâmuri. Și am înțeles în sfârșit de ce America este numită “țara tuturor posibilităților”.

Boston
Cu ce sa încep? De la drumul de peste 10 ore cu avionul, cu escală în Paris și la întoarcere în Londra, pana la apogeul vizitei noastre numite NEW YORK, totul s-a desfășurat ca într-un carusel plin de senzații și culori noi și vii. Am fost așteptați în aeroportul din Boston de prietenii noștri și apoi am fost sa vizitam orașul. Prima surpriză – în US niciun oraș nu arată ca celelalte, fiecare stat e total diferit, de parca ai trece dintr-o țară în alta. Bostonul mi-a amintit de un oraș englezesc, l-am asemănat oarecum cu Oxfordul. Un oraș liniștit și curat, dar oarecum pedant în stilul anglican, cu clădiri din cărămidă roșie. Din loc în loc însa se ivea și câte un zgârie-nori, sa nu uitam ca suntem în țara devenită faimoasă pentru ele.


Casco Bay, Maine
Am ajuns apoi la prietenii noștri în Portland, Maine, orașul natal al lui Stephen King, cel care a revoluționat literatura horror contemporană. Portlandul este capitala statului Maine și este un oraș-port superb. Mi-a plăcut îndeosebi Casco Bay, unde am mers să vizităm celebrul far. Statul Maine este situat chiar la granița cu Canada si împrumută ceva din tradițiile ei. Acolo am descoperit și celebrul sirop de arțar (maple syrup), precum și homarii (lobsters) care sunt un fel de emblemă a acestui stat.


Acadia National Park
Ce mi-a mai plăcut iar mult în expediția prin statul Maine a fost si Acadia National Park, un parc natural extrem de bine conservat, unde am putut vedea o mulțime de specii de plante și animale în habitatul lor. Dacă ajungeți vreodată în Maine, nu-l ratați sub niciun motiv.

Și pentru că ne aflam la doar 450 km de New York (o distanță mică pentru US), și pentru ca am mai avut 5 zile libere, într-o zi am luat mașina și ne-am aventurat până în NY. E un drum de doar câteva ore, iar autostrăzile americane sunt renumite pentru cât de bune sunt din punct de vedere al marcajelor si al infrastructurii în general.


New York - Vedere din Empire State Building
Ei bine, ajungând în the Big Apple totul s-a schimbat. Trebuie sa ajungi în New York ca sa înțelegi cu adevarat măreția Americii și să simți libertatea. Am întâlnit oameni de multiple rase și naționalități, care trăiesc toți împreună fără niciun fel de prejudecăți. New York-ul este orașul libertății absolute, al tolerantei și al grandorii. Acest oraș într-adevăr nu doarme niciodată. Și la orele 2-3 noaptea era la fel de intens circulat, pe fiecare stradă se întâmpla ceva, era un punct de atracție, la fiecare colț de stradă era una dintre celebrele deja tonete cu hot-dogs. Era pur și simplu exact ceea ce văzusem în filme și mai mult decât atât. Nu vă pot descrie senzația pe care am avut-o în această metropolă. Dar spun cu mâna pe inimă ca este de departe cel mai frumos și impresionant oraș în care am avut norocul să ajung.


Times Square
Am avut șansa să stăm chiar aproape de celebrul Broadway și să colindăm pe jos centrul, inclusiv celebra piață Times Square și bulevardul Fifth Avenue. Am vizitat Tiffany's si Macy's, ne-am plimbat prin Central Park. Dar de departe cele mai impresionante obiective au fost Empire State Building, unde am văzut tot orașul de sus, și Statuia Libertății, cu care nu am rezistat sa nu mă fotografiez pe fundal. Tot ce am trăit în acele zile a fost într-adevăr de vis.



Au trecut deja câțiva ani de la acesta vacanță specială, dar simt ca m-as întoarce oricând acolo. Cu prima ocazie sunt hotărâtă să o fac. Pe voi nu va tentează să vizitați Statele Unite? Dacă sunteți încă studenți, aveți o mare oportunitate prin programul work and travel, iar CND Turism - Vacanțe Speciale are o ofertă extraordinară în acest sens. Chiar dacă nu mai sunteți studenți și vreți doar să vă plimbați, Statele Unite merita cu prisosință. Și tot CND Turism vă poate oferi o vacanță cu adevărat specială.


Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu