Astăzi am să vă
povestesc despre un prieten de-al meu, coleg de liceu. Colegul acesta al meu
avea încă de pe atunci latura artistică mai dezvoltată, când era vorba de o
scenetă el era primul ce punea umărul. George, pentru că așa îl cheamă, a ales
să urmeze cursurile Academiei de Teatru și Film din București, visul lui era
actoria și a decis să și-l urmeze. Pe la începutul anului 2 de facultate ne-am
întâlnit la o bere să mai povestim. Dintr-una în alta ajunge să-mi povestească
modul în care și-a câștigat banii de buzunar peste vară:
George: Stai să-ți povestesc, fiind vară si programul meu era destul de lejer m-am hotărât să lucrez la promoții. Intru pe net și apoi iau legătura cu o prietenă care se ocupă de recrutări pentru diverse campanii.
Eu: Tu la promoții??? Ce legătura are asta cu actoria?
Eu: Tu la promoții??? Ce legătura are asta cu actoria?
George: În cazul
meu a avut foarte multă legătură, pentru că după primul an de cursuri mi-am dat
seama că sunt puțin emotiv. Promoțiile urmau sa insemne contact direct
cu oamenii, mi s-a parut un fel de experiență ce trebuie să o dobândesc.
Eu: Nu zici rău, in hypermarket-uri ai șanse să întâlnești
tot felul de oameni. Și te-au acceptat? Unde te-ai dus?
George: Am vorbit cu Diana, fata cu promoțiile si m-a chemat
într-o zi la o recrutare pentru Delaco. Delaco se ocupă cu brânzeturi și
cașcaval, știai asta nu?
Eu: Da, știam. Nu de puține ori am cumpărat produsele lor.
Și te-ai potrivit cu ceea ce căutau ei?
George: Culmea a fost ca da! Mă potriveam, au zis că am un
aspect plăcut, am o înălțime un pic peste medie și tot așa.
Eu: Bun și? Cum ai lucrat? Te-au plătit bine?
George: Stai să vezi, înainte de toate mi-au dat pliante cu
produsele lor ca să mă familiarizez cu produsele și apoi sâmbătă și duminică
aveam promoție în hypermarket.
Eu: Toată ziua? Nu era obositor?
George: Într-un fel era obositor, într-un fel nu, pentru că
interacțiunea cu clienții îmi dădea putere să continui, era o provocare să
zâmbesc fiecăruia în parte.
Eu: Mai știu persoane, fete în special, care participă la
promoții și le rămân diverse produse. Mai ai cașcaval de astă vară în frigider?
George: Nici chiar așa, daaar… intr-o sămbătă dimineța mă trezesc târziu și
nu mai am timp pentru micul dejun. Mă îmbrac și plec la promoție. Ajuns în magazin
mă instalez, îmi pun șorțul, pregătesc căteva bucățele de cașcaval simplu și
căteva de cașcaval afumat.
Eu: Hai că dacă mai vorbim mult la ora asta de mâncare,
plecăm de aici și mergem să mâncăm ceva, dar tu zi in continuare!
George: Așa, culmea e că în dimineața aia valul de clienți a
venit pe la ora 10:00, deși eu eram acolo de la 9:00 și de foame am început să
mănanc cașcavalul de la promoție. Mi-am zis că e o soluție de compromis. Am
gustat prima dată din cașcavalul normal, clasic. Am simțit în gură o aromă
deosebită, un gust cu totul special. Încep să mă întreb cum de nu am gustat așa
ceva până acum?
Eu: O sa-mi suporți ironiile cât de curând. Știi nu?
George: Da, și după aceea am gustat din cașcavalul afumat,
atunci în mine s-a produs o explozie de emoții. Mi-am adus aminte de cașcavalul
pe care numai bunica de la țară mi-l punea în farfurie, acel cașcaval afumat cu
lemn de fag. Mmmm, bun bun bun!
Eu: Tu ești fan brânză, asta-i clar. Am mai citit eu pe câteva
bloguri despre asta. Sper totuși să nu fie un fel de boală.
George: Nu e boală, e să zicem un fel de pasiune. Mai nou am
început să consum din ce în ce mai multe lactate și specialități. Toate de la
Delaco. Am încercat și alte mărci dar m-am întors de unde am plecat. Pentru
mine unul, senzațiile pe care mi le dau produsele ăstea sunt ceva greu de
egalat. Și mă știi doar că sunt pretențios.
Eu: Știu, în liceu mama ta făcea tot felul de prăjituri și
tarte. Acum ce mai face?
George: Bine, mulțumesc! Nu s-a oprit din a ne pregăti ceva
dulce în fiecare weekend, numai că acum am convins-o să folosească și produsele
Delaco.
Eu: Tu nu numai că ești un fan brânză, ești un adevărat
ambasador al marcii. Cu emotivitatea ce ai facut?
George: Când am văzut cât de bun e cașcavalul și ce căutare
au brânzeturile tartinabile m-am decis să organizez mici concursuri. Cine taie
cel mai subțire o felie de cașcaval, cine întinde cel mai gros strat de brânză
pe pâine și tot așa. Până când mi-a venit o idee mai trăznită.
Eu: Toate ăstea la o simplă promoție în hypermarket? Multă
libertate de mișcare și inițiativă proprie, îmi place!
George: Exact, am luat inițiativa și am strâns vreo 5-6
clienți mai curiosi. Le-am oferit 10 cubulețe de cașcaval și propunerea ca eu
să spun bancuri din memorie. Dacă lor le plac bancurile mele pot mânca
cubulețele de cașcaval, dacă nu urma să le placă bancurile, puteau să arunce cu
ele în mine. Toți au câștigat câte o rotiță de cașcaval de 250 g la alegere în
final.
Eu: Aoleo, nu-mi spune că tu, mare fan brânză, ai mâncat
bătaie cu cașcaval!
George: Ba bine că da… fiind o idee venită pe moment,
bancurile mele au fost un pic ”expirate” așa că mi-am primit porția, de cașcaval!
Eu: WOW! Nu mi-am imaginat niciodată că un fan atât de
dedicat brânzeturilor va fi lovit chiar de cașcaval! Iți dai seama că acum o să
cumpăr o rotiță de cașcaval de la Delaco numai din ce mi-ai povestit tu. Și e
clar că vara aia o s-o povestești inclusiv la nepoți.
George: Da, nu mă așteptam ca toată chestia asta cu promoția
Delaco va ajunge atât de departe. Sunt chiar mândru că sunt fan brânză.
Eu: Hai să cerem nota și să mergem să mâncăm ceva!
George. Ok, hai!
Despre
faptul că am mers și am mâncat și nu știu cum făceam că tot la cașcaval ajungea
discuția nu vă mai povestesc. Ce încerc să vă subliniez este modul în care o
idee simplă poate transforma un consumator obișnuit în fan brânză. Și cum un
produs, banal pentru unii dar complicat pentru alții naște pasiuni, naște idei
și formează oameni.Acest articol a fost scris pentru Superblog 2014
Multumim pentru articol. Mult succes!
RăspundețiȘtergere