joi, 20 noiembrie 2014

O carieră începută cu un prim rol: Promoter Delaco

Astăzi am să vă povestesc despre un prieten de-al meu, coleg de liceu. Colegul acesta al meu avea încă de pe atunci latura artistică mai dezvoltată, când era vorba de o scenetă el era primul ce punea umărul. George, pentru că așa îl cheamă, a ales să urmeze cursurile Academiei de Teatru și Film din București, visul lui era actoria și a decis să și-l urmeze. Pe la începutul anului 2 de facultate ne-am întâlnit la o bere să mai povestim. Dintr-una în alta ajunge să-mi povestească modul în care și-a câștigat banii de buzunar peste vară:

George: Stai să-ți povestesc, fiind vară si programul meu era destul de lejer m-am hotărât să lucrez la promoții. Intru pe net și apoi iau legătura cu o prietenă care se ocupă de recrutări pentru diverse campanii.
Eu: Tu la promoții??? Ce legătura are asta cu actoria?
George: În cazul meu a avut foarte multă legătură, pentru că după primul an de cursuri mi-am dat seama că sunt puțin emotiv. Promoțiile urmau sa insemne contact direct cu oamenii, mi s-a parut un fel de experiență ce trebuie să o dobândesc.
Eu: Nu zici rău, in hypermarket-uri ai șanse să întâlnești tot felul de oameni. Și te-au acceptat? Unde te-ai dus?
George: Am vorbit cu Diana, fata cu promoțiile si m-a chemat într-o zi la o recrutare pentru Delaco. Delaco se ocupă cu brânzeturi și cașcaval, știai asta nu?
Eu: Da, știam. Nu de puține ori am cumpărat produsele lor. Și te-ai potrivit cu ceea ce căutau ei?
George: Culmea a fost ca da! Mă potriveam, au zis că am un aspect plăcut, am o înălțime un pic peste medie și tot așa.
Eu: Bun și? Cum ai lucrat? Te-au plătit bine?
George: Stai să vezi, înainte de toate mi-au dat pliante cu produsele lor ca să mă familiarizez cu produsele și apoi sâmbătă și duminică aveam promoție în hypermarket.
Eu: Toată ziua? Nu era obositor?
George: Într-un fel era obositor, într-un fel nu, pentru că interacțiunea cu clienții îmi dădea putere să continui, era o provocare să zâmbesc fiecăruia în parte.
Eu: Mai știu persoane, fete în special, care participă la promoții și le rămân diverse produse. Mai ai cașcaval de astă vară în frigider?
George: Nici chiar așa, daaar…  intr-o sămbătă dimineța mă trezesc târziu și nu mai am timp pentru micul dejun. Mă îmbrac și plec la promoție. Ajuns în magazin mă instalez, îmi pun șorțul, pregătesc căteva bucățele de cașcaval simplu și căteva de cașcaval afumat.
Eu: Hai că dacă mai vorbim mult la ora asta de mâncare, plecăm de aici și mergem să mâncăm ceva, dar tu zi in continuare!
George: Așa, culmea e că în dimineața aia valul de clienți a venit pe la ora 10:00, deși eu eram acolo de la 9:00 și de foame am început să mănanc cașcavalul de la promoție. Mi-am zis că e o soluție de compromis. Am gustat prima dată din cașcavalul normal, clasic. Am simțit în gură o aromă deosebită, un gust cu totul special. Încep să mă întreb cum de nu am gustat așa ceva până acum?
Eu: O sa-mi suporți ironiile cât de curând. Știi nu?
George: Da, și după aceea am gustat din cașcavalul afumat, atunci în mine s-a produs o explozie de emoții. Mi-am adus aminte de cașcavalul pe care numai bunica de la țară mi-l punea în farfurie, acel cașcaval afumat cu lemn de fag. Mmmm, bun bun bun!
Eu: Tu ești fan brânză, asta-i clar. Am mai citit eu pe câteva bloguri despre asta. Sper totuși să nu fie un fel de boală.
George: Nu e boală, e să zicem un fel de pasiune. Mai nou am început să consum din ce în ce mai multe lactate și specialități. Toate de la Delaco. Am încercat și alte mărci dar m-am întors de unde am plecat. Pentru mine unul, senzațiile pe care mi le dau produsele ăstea sunt ceva greu de egalat. Și mă știi doar că sunt pretențios.
Eu: Știu, în liceu mama ta făcea tot felul de prăjituri și tarte. Acum ce mai face?
George: Bine, mulțumesc! Nu s-a oprit din a ne pregăti ceva dulce în fiecare weekend, numai că acum am convins-o să folosească și produsele Delaco.
Eu: Tu nu numai că ești un fan brânză, ești un adevărat ambasador al marcii. Cu emotivitatea ce ai facut?
George: Când am văzut cât de bun e cașcavalul și ce căutare au brânzeturile tartinabile m-am decis să organizez mici concursuri. Cine taie cel mai subțire o felie de cașcaval, cine întinde cel mai gros strat de brânză pe pâine și tot așa. Până când mi-a venit o idee mai trăznită.
Eu: Toate ăstea la o simplă promoție în hypermarket? Multă libertate de mișcare și inițiativă proprie, îmi place!
George: Exact, am luat inițiativa și am strâns vreo 5-6 clienți mai curiosi. Le-am oferit 10 cubulețe de cașcaval și propunerea ca eu să spun bancuri din memorie. Dacă lor le plac bancurile mele pot mânca cubulețele de cașcaval, dacă nu urma să le placă bancurile, puteau să arunce cu ele în mine. Toți au câștigat câte o rotiță de cașcaval de 250 g la alegere în final.
Eu: Aoleo, nu-mi spune că tu, mare fan brânză, ai mâncat bătaie cu cașcaval!
George: Ba bine că da… fiind o idee venită pe moment, bancurile mele au fost un pic ”expirate” așa că mi-am primit porția, de cașcaval!
Eu: WOW! Nu mi-am imaginat niciodată că un fan atât de dedicat brânzeturilor va fi lovit chiar de cașcaval! Iți dai seama că acum o să cumpăr o rotiță de cașcaval de la Delaco numai din ce mi-ai povestit tu. Și e clar că vara aia o s-o povestești inclusiv la nepoți.
George: Da, nu mă așteptam ca toată chestia asta cu promoția Delaco va ajunge atât de departe. Sunt chiar mândru că sunt fan brânză.
Eu: Hai să cerem nota și să mergem să mâncăm ceva!
George. Ok, hai!
Despre faptul că am mers și am mâncat și nu știu cum făceam că tot la cașcaval ajungea discuția nu vă mai povestesc. Ce încerc să vă subliniez este modul în care o idee simplă poate transforma un consumator obișnuit în fan brânză. Și cum un produs, banal pentru unii dar complicat pentru alții naște pasiuni, naște idei și formează oameni.

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2014

Un comentariu: