miercuri, 4 iunie 2014

Articol pentru cei mici

Mă gaândeam că, fiind luna copiilor să scriu și câteva articole dedicate lor. Mai ales că în ultima perioadă am fost cam prins cu sesiunea și cam absent din lumea 2.0.

Prima idee care mi-a venit în minte a fost să postez joculețe. Ele sunt amuzante și sigur vor fi agreate de cei mici. Însă cum poți să alegi ce joc ar vrea un copil să joace? Nu toți copiii sunt la fel, au alte pasiuni și fiecare preferă un anumit gen de jocuri, iar pe internet sunt mii de jocuri. Și nu am de gând să transform total blogul  într-un site de jocuri. Am mai avut astfel de proiecte, însă nu au dat roade.

Apoi m-am gândit.. „Ce le mai place copiilor să facă pe calculator?”. Să se uite la desene animate. Dar și aici intervin probleme. Pe de-o parte există marea diversitate de animații disponibilă iar pe de altă parte există problema drepturilor de autor. Iar dacă le pun de pe Youtube, cei care deja urmăresc seriale de animații știu de ele și le văd direct acolo, fără a mai fi nevoie de intermediari ca mine.



Cu toate că profilul blogurilor mele (în special al celui nou) presupune ca eu să văd pelicule și apoi să povestesc pe blog pentru ca cinefilii să poată citi, în cazul animațiilor pentru cei mici nu prea se poate aplica, ei neavând răbdare să stea să citească articolele mele.

Așa că singurul mod în care aș putea să le ofer ceva celor mici ar fi să mă adresez celor mari. Cum ei sunt factorul decizional în ceea ce privește o mare parte din timpul liber al celor mici, este clar că cu ei am de discutat.

Așa că o să le dau lor idei pentru a le ocupa timpul liber odraslelor cu activități creative, culturale și chiar de dezvoltare personală. Iar aceste recomandări nu se vor materializa în fața unui calculator. Da, eu, care stau în fața unui monitor și scriu un text pe care voi îl veți găsi tot online, nu încurajez statul la calculator. Jocurile din ziua de astăzi nu mai sunt creative și simple ca cele de pe vremuri. Acestea provoacă o dependență și în se bazează doar pe spirit competitiv, majoritatea având ca scop distrugerile de diverse feluri.

Din acest motiv și nu numai, consider că e mai sănătos pentru cei mici ca activitățile pe care le desfășoară să fie offline. Fie că-i trimiteți la înot, la limbi străine sau la cursuri dans copii, cei mici vă vor mulțumi mai târziu pentru alegerea făcută în numele lor. Eu sunt de părere că trebuie lăsați să-și descopere hobby-urile și încurajați în acest sens, dar în același timp feriți de tentațiile inutile ale jocurilor pe calculator. Lucrând în industria producătoare de jocuri, atât pentru pc cât și pentru dispozitivele mobile (telefon & tabletă), vă pot spune că mi se pare absolut șocant că există un volum atât de mare de oameni care-și pierd timpul jucându-se. Și am zis oameni pentru că multe dintre softuri sunt create pentru un public matur.

De aceea, este bine ca cei mici să înțeleagă de tineri care sunt lucrurile cu adevărat importante în viață și să-și urmeze visul, nu să joace visul unui programator.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu