luni, 31 decembrie 2012

Febra cumparaturilor

Iar se termină anul. Parcă ieri era sfârșitul lumii, acum se sfârșește și anul. Și cum se întâmplă la fiecare sărbătoare, pe oameni îi apucă febra cumpărăturilor.

Așa e obișnuit omul, să bage-n el cu orice ocazie. Fie că e botez, nuntă, înmormântare, Paște, Crăciun sau Revelion, lumea mănâncă. Și bea.

" - Ce-ai făcut de Revelion?
- Am fost în Panama, am mâncat și am băut. "

Mie mi se pare aiurea să te apuce febra cumpărăturilor cu o zi înainte. Da, și eu las lucrurile pe ultima sută de metri, dar parcă nu-mi place chiar așa de mult să mă duc să mă calc în picioare cu lumea. De fapt, nu-mi place de loc acest lucru. E adevărat că în toată media se spune să faci cumpărăturile cât mai târziu cu putință pentru a păstra prospețimea alimentelor, dar asta e deja exagerat.

Am văzut la știri în urmă cu câteva săptămâni cum lumea face o mare greșeală când merge la cumpărături pentru că întâi pune în coș produsele perisabile precum carne, ouă, brânză și deja acestea își pierd din proprietăți și prospețime în cele 30 minute în care sunt plimbate prin supermarket după alte achiziții.

Deci care va să zică, mi se strică alimentele în magazin. Păi și dacă eu stau departe de respectivul hipermarket? Sau nu stau departe, dar prin aglomerație în oraș. Și fac o oră până acasă. Și mai e și vară și sunt 30*C. Chiar așa de mult contează partea cu magazinul? O să se ajungă la o extremă în care lumea își lasă aragazul aprins, cu tigaia pe foc pentru a găti alimentele imediat cum le aduce din magazin, să nu mai piardă timp.

Sâmbătă, mergând în oraș cu tradiționalul 261 am fost surprins să văd un om care sosea de la cumpărături. Cum RATBul venea de la Carrefour așa că sigur nu se ducea la cumpărături. Până aici nimic special. Dar dacă v-aș spune că omul nu găsise nimic de cumpărat și că era cu sacoșa goală, cum ar fi? Tot neinteresant. E criză, lumea nu prea are bani, sau poate nu avea chef să stea la cozi.



De aceea detaliile sunt întotdeauna foarte importante într-o descriere. Așa că vă ofer și detaliul esențial. Avea un căruț gol. Da, avea un căruț de hipermarket, cu ban în el, în RATB. Să fi fost așa de sărac încât să nu-și permită să cumpere decât un căruț? Nu părea.

Întrebarea mea e de ce a fost lăsat să se urce în autobuz cu un căruț de hipermarket. E evident că nu ai voie să iei căruțul acasă.Și e la fel de evident că omul ăsta s-a urcat de la capăt de linie, unde e plin de lume și de personal RATB. Și totul nu a fost oprit. De ce? Unde mai pui că autobuzul era și monitorizat video...

Bineînțeles că i-am făcut o poză, nu se putea ca un blogger să spună o asemenea poveste și să se aștepte să fie  crezut fără o dovadă. Eu am dovezi. Din mai multe unghiuri. Da, m-a înjurat dar acel lucru nu m-a mai impresionat. Și nici el nu s-a stresat să încerce să se ridice de pe scaun pentru a veni către mine sau ceva. Era relaxat de parcă câștigase căruțul respectiv la loto, sau era moștenire de la mătușa Tamara. Sau poate i l-a adus Moș Crăciun. Nu se știe niciodată, dar tot ciudat rămâne.

Așa că dacă în febra cumpărăturilor nu găsiți căruț pentru cumpărături e din cauză că nea' ăsta l-a ciordit.



Sau poate acești copii care au avut bunăvoința să-și posteze isprava pe Facebook.


P.S.: Acesta va fi ultimul articol pe 2012 așa că vă urez "La mulți ani! " de acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu